vill byta filmfil snälla hjälp :)

• Trådstartare Trådstartare paddnacke
  • Start datum Start datum
P

paddnacke

Guest
jag har en kamera ( kodak easyshare ) men dom filerna som jag filmar och sen in på datan kan inte jag lägga in i movie maker hur gör man satt man formaterar om filerna satt det blir mov. filer SVARA :D:D

Senast ändrad:
trodde kodak easyshare skapade .mov-filer. vilket format blir det i kameran? hört talas google? en snabb sökning på "convert avi to mov" på google gav 4 170 000 träffar. kolla dom första 10 så lovar jag att du hittar nått.

1. Använd dig inte av överskriften "hjälp".
2. Posta inlägget i rätt kategori.

Så nu när det är sagt kan jag försöka hjälpa dig.
Kodak EasyShare är ju en vanlig fotokamera, alltså inte en filmkamera. En fotokamera kan inte hålla samma kvalitet på filmerna som en filmkamera kan. Till följd av detta använder man sig av ett annat format som gör att det ändå ska bli hyffsad kvalitet. Detta format är för ett basic redigeringsprogram som Movie Maker främmande. Du behöver du dig av ett program typ "Cucusoft".
Om du har ytterliggare frågor angående programet , var god kontakta mig i min gästbok !

Hoppas att det löser sig & lycka till med redigeringen.

Mvh,
Ola Melin

när jag ska konvertera använder jag x video converter,finns på download.com men du ska helst redigera i nåt annat program än moviemaker,kvalitén försämras

Tillbaka
Topp