Vill du se slopestyle i OS?

1:Ja lätt det e så tråkigt å titta på OS förutom Puckelpist så gärna

1.Slopestyle
2.Big Air
3.Puckelpist
4.Halfpipe
5.freestyle
6.Alpint

1. Ja, det är den roligaste sporten att se på, med variation.

2:
1 alpint
2 slopestyle
3 big air
4 puckelpist
5 halfpipe
6 freestyle

I övrigt är denna undersökning kanske inte helt vetenskaplig, ni har inte direkt ett bra urval för att få ett svar som representerar massan på en fråga som denna.

1:
NEEEJ nej, inegn jibbing eller något liknande i OS! de förstör "sporten" det ska inte vara en tävling, utan man gör det för att det är kul. Dessutom är det en slags livsstil...OS har inget med saken att göra. Varken snowboard eller skidor. MEn eftersom det redan finns superpipe för snowboard så kan det väl gå bra å lägga in det med skis också, men inte fler "grenar" .
Att införa slopestyle i OS skulle nästan vara att förstöra hela grejen. Det blir inte samma speciella stämning eller grej kvar. Då kommer det bli för vanligt...whatever..ni fattar vad jag menar (;

2:
Inget
(*halfpipe)

1. Ja !! Självklarhet

2. 1. Slopestyle
2. Halfpipe
3. Puckelpist
4. Alpint
5. Freestyle
6. Big Air INTE !!!

Big Air blir enbart spin2win om man kör så, måste finns regler för sånt om det ska me i OS.
Slopestyle vill jag se för att det e grymt coolt och det är redan spin2win i dom 2sista hoppen i X-Games så jag tror inte det skulle bli så värst mkt skillnad.
Halfpipe funkar ju på bräda så varför inte skidor, däremot skulle jag vilja lägga ner mer vikt på längd på grabar, flyt och stil.

/Gustav

Senast ändrad:
Evelineh sa:
1:
NEEEJ nej, inegn jibbing eller något liknande i OS! de förstör "sporten" det ska inte vara en tävling, utan man gör det för att det är kul. Dessutom är det en slags livsstil...OS har inget med saken att göra. Varken snowboard eller skidor. MEn eftersom det redan finns superpipe för snowboard så kan det väl gå bra å lägga in det med skis också, men inte fler "grenar" .
Att införa slopestyle i OS skulle nästan vara att förstöra hela grejen. Det blir inte samma speciella stämning eller grej kvar. Då kommer det bli för vanligt...whatever..ni fattar vad jag menar (;

2:
Inget
(*halfpipe)
Sådär sa dom om halfpipe för snowboard också men det har utvecklats till att bli en bra tävling där alla åkare satsar för fullt för att ta hem guldet, lika mkt värt som alla andra tävlingar känns det som.. Tror inte det är negativt att det förs in i stora sammanhang som OS, mer publicitet till sporten gör att den utvecklas..

Alla som utövar någon sport gör det för att det är kul, inte så att speciellt många personer idag blir tvingade till att utöva något.. Dom som håller på med freestyle hopp tycker säkert det är roligt, dom som ger sig på att åka 5 milen på skidor tycker garanterat det e kul.. annars hade dom inte hållt på med det.. Dom lever även för och på det dom gör så jag skulle vilja säga att all elit idrott idag är en livsstil på sitt sätt..
Inte bara skid/snowboard utövare som har det som livsstil eller gör det för att det är roligt!

Kommer inte bli vanligare med slopestyle om det införs i OS än vad det är idag.. Var och varannan tävling är en slopestyle tävling, kan det bli vanligare än så? Ploppar upp tävling efter tävling som går i slopestyle.. Big air börjar minska och bli en ren uppvisnings grej. vilket jag tycker e bra, se mitt tidigare inlägg..

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp