Vill någon med till Whistler?

skibum2004

Ny medlem
Hej alla!

Sitter nu och längtar efter en säsong i whistler till vintern. Nu är det så att jag inte har någon att åka med.

Jag undrar då om det finns några seriösa sikd vänner i vårt avlånga land som har lust att planera en seriös säsong tillsammans?

hälsningar
en som vill åka den riktiga snön

Hi

Jeg bliver færdig med gynmasiet nu til sommer, og har samme planer som dig. SkiBums anno 2003/04 !!

Jeg har endnu ikke planlagt hvor jeg vil tage hen, men whistler ville være det idelle sted.

Jeg har som dig, ikke nogle at tage afsted sammen med, da ingen i min omgangskreds har mulighed for at tage et 1 år fri som det kræver.

Jeg uden tvivl, intresseret i at tage med til whistler i 2003/04 !!!

Hilsen
/Dan

Jepp, jag har funderat ett tag på vart man vill spendera nästa säsong, och whistler känns helt rätt. Jag kommer oxå jobba här hemma ända fram till avresan för att kunna spendera all tid med att åka skidor. Hör av dig så sätter vi igång å planerar :)

Heeej heeej...

Är riktigt sugen på att göra en sesång i Whistler. Gjorde en sesång i åre nu i år men det vart inte så mycket åka som man hoppas... men det är ju åre...!
Har redan börjat spara pengar så man inte måste hora runt för att få åka... hör gärna av dig så kan vi spåna lite om ideer å sånt..

hei!
er en norsk gutt på 19 som veeeldig gjerne kunne tenkt meg en sesong i whsitler!!! ta gjenre kontakt!

Lars_j_K@hotmail.com

Tja!

Hade från början tänkt att dra till Österrike.... men blir mer och mer sugen att bege mig över Atlanten... Måste bara skaffa mig en välfylld pengapung först... Hur det nu ska gå till....

Hur går det med planeringen?

/Dessa

Planeringen går väl lite sådär, svårt att hitta boende verkar det som, man har väl inte överansträngt sig men.... Är det någon som har boende som han/hon vill dela med sig av eller vet nåt bra ställe att fixa på så blir jag väldigt glad!

Kom hem från Whistler i maj efter en helt underbar säsong. Kan ju säga att jag är lite avundsjuk på att du skall dit...... Vi hittade vår lägenhet på www.alluradirect.com.

Lycka till!!

Hi alle sammen

Jeg har snakket med en som var i bums, i whistler sidste sæson !
se evt.
http://www.smooth.dk -->deres hp med dagbog, billeder & video

De boede i Creekside, Whistler, i noget kaldet "the vale in", som vist nok er et nedlagt hotel, som nu udlejes som lejligheder.

De betale ca. 2400 canadiske dollar om måneder !! for hvad har kaldte "en rigtig fed leglighed, med pejs og meget plads".
se evt. billederne fra lejligheden har:
http://www.smooth.dk/canada_billeder9.htm
http://www.smooth.dk/canada_billeder2.htm
http://www.smooth.dk/canada_billeder5.htm
http://www.smooth.dk/video/lejlighed1.WMV

Mere information omkring "The vale in" med bla. priser:
http://www.geocities.com/garywcurtis/

Hvor lang tid havde I andre tænkt på at være afsted, det er vist godt nok at vide vi begynder på at søge alt for meget ??
3,4,5 måneder ???

Mit forslag er omkring 15.dec til 30 april ?

[?] Hvad syntes I andre , nogle der har andre ideer til lejlighed ??

[?] Girl_Powder >>> Hvor meget betalte I for jeres lejlighed ??? har

Håber vi finder ud af noget og får en fed sæson i Whistler ??
/Dan

Dan_n: Det boendet verkar rätt schysst, och billigt. Synd bara att det ligger en bit utanför whistler...

Angående säsongslängd så siktar väl jag oxå på mitten dec - slutet april.

Vi betalade ca 2900 CAD för en tvåa som låg mitt i centrum(i samma hus som en mataffär och spritaffär och precis intill alla uteställen) och som hade plats för sex personer. Men jag tror iochförsig att vi hade en väldig tur som lyckades hitta en så central och billig lägenhet. Det krävdes en hel del jobb, vi la ner ca 100 timmar på internet innan vi hittade den.....
Lycka till!!

jao, hallå..!! Ska till whistler själv i jakt på det vita guldet i vinter...!!! Hör bara av dig

/D

Jo det kanske funkar att bo där ute, men känns som om man hellre skulle vilja bo inne i whistler, både pga att det då blir lätt att nå båda bergen, och dessutom närmare till allt. (inkl festandet ;)

Jeg kan kun give jer ret, Creekside er lidt langt væk fra whistler centrum, så lad os håbe "Girl_Powder" har en mail adrr. eller lign. for det skulle være rimelig svært at finde et ordenslig sted at fo uden kontakter ??

/Dan

dessaj: jag har räknat med ungefär 50000, kommer väl försöka spara ihop 60000 dock om man skulle få några oväntade utgifter.

Hejsa

økonomi, er selvfølgelig individuelt, men ja, omkring 50.000 kr er hvad en sæson koster ? der skal jo både betales for bo, flybilet, sæsonkort og ikke mindst mad og "drikke" ??

dessaj: prøv at kigge på dette link http://www.freeride.nu/skibum/index.php?skibum=15&text=179

Her under er et citat, fra ham jeg snakkede med fra www.smooth.dk

"Jeg brugte et sted mellem 60000 - 65000 dkr alt inkluderet fly, liftkort, forsikring, bolig, roadtrip, lommepenge, alt.
Det skal lige siges at at 1 måneds roadtrip kostede lige 10000 ekstra så uden den ville det samlede beløb være mindre ca 55000. Mad i supermarkedet er lidt dyre men samtidig er det billigere at gå ud og spise, så.... Ski og snowboard grej er klart billigere der ovre så der er rigtig fedt og de har det største udvalg alle mærker alle størrelser, alt."

/Dan

E riktigt sugen på Whistler. Tänkte däremot dra ner redan i början
av november..Kanske e för tidigt??
Förresten, e det ingen som planerat att jobba någonting? Min
reseskassa e fn vääldigt ynklig så ett jobb sitter på sin plats..
Nån som vet var man kan hitta jobb på nätet?

Början på november tycker jag låter lite väl tidigt, iofs om du hade tänkt skaffa jobb så kanske det kan vara bra att vara tidigt ute...
Som det ser ut nu så blir det väl kring årsskiftet som jag tänkt ta mig över, men funderar på att tidigarelägga det 1mån, december kan nog bjuda på ganska ok åkning ändå.....

Anna2003 >>
Jeh vil forsøge ikke at jobba, dels fordi jeg tror jeg kan nå at tjene de fornødne penge, men også fordi det er ret svært at finde et velegnet job ??

Men, fair nok kan man ikke nå et tjene de penge som er nødvendigt, er at jobba, klart en mulighed ??

Du kan prøve at kigge efter job på www.jobmonkey.com, der fandt jeg fx dette
http://www.jobmonkeyjobs.com/CanGetJob.rs?job_id=2380

eller også www.whistler-blackcomb.com/company/employment/careercenter.asp

/Dan

Har tänkt en säson i whistler men dock ej denna säsong. Jag har en fråga som jag tror ni kan besvara åt mig. Behövar man något typ av grönt kort eller liknande för att jobba i Kanada, det behövs ju i USA nämligen. Ha det gött folk....

// Daniel Kjörling

jag är sugen som fan på kanada i vinter!! egentligen mest på andra
ställen än whistler iofs... mest områdena runt banff tex kicking horse
som ser riktigt bra ut!!!
har vart i whistler tidigare - men bara på sommaren på vecko-visit från
klättring i squamish. Anywayz, det är långt till vintern än men det lutar
dock åt att det blir kanada!!!

//texas

jag hänkar gärna på!!! hör gärna av dig så kan vi snacka mer. hur mkt har du tänkt tjäna ihop?

etanes_divra16@hotmail.com

Whistler är väldigt intressant, har någon boendeplatser att fylla så är jag öppen för förslag. Blir 21 i dec och bor gärna med äldre personer. Jag är för tillfället inte inställd på jobb, undantag är om något riktigt förmånligt skulle dyka upp.

erik.lande@chello.se

Snödjup

Tillbaka
Topp