Villka twin-tips?

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
Villka twin-tips?
Villka é det bästa twin-tipen? Jag har funderat på k2 public enemy 159 cm men sen såg jag att det kommit ut en teneighty som e 151 cm då blev jag lite sugen på den. jusst nu har jag mad_trix JoJo och dom e helt slutkörda. finns det nå andra bra twin-tips?

Villka twin-tips?
klart det finns andra twontips. scratch till exempel, som är ganska flxiga. LINE, armada, 4frnt, scott, en hel massa!

Villka twin-tips?
jag tycker du ska ha k2 seth pistol tror att den finns iaf den längden skikar länk

Villka twin-tips?
Varfor i helvete ska han kopa ett par K2 Seth Pistol, forklara det for mig! Jag ar trott pa att alla bara slanger ut nagon cool skida som standardsvar sa fort nagon fragar efter en bra skida. Och detta utan att ens fraga vad personen ifraga ska ha dem till, vart han ska aka, hur duktigt han ar, hur mycket han vager och hur mycket pengar han har tankt att lagga pa skidorna.

Villka twin-tips?
Stämmer bra! Seth pistol är ju inte direkt någon park-skida om det är det du ska ha... Som sagt! Det beror på skicklighet, vikt längd, användningsområde och Pris!

Villka twin-tips?
Skule tro att det är inte många av dessa ungar som föreslår k2 som har åkt på dem. Märket har ju nästan varit utraderat i europa några år när dollarn var som dyrast. nu när dollarn har rasat i värde har de kommit tillbaka.Likaså blir jag förvånad vilken hausse det blir när något litet udda märke ska ge ut en skida. de stora europeiska skidmärkena som Head Fischer Rossingol Salomon m.fl satsar miljoner på produktutveckling av sina skidor, Det har knappast någon liten tillverkare råd med. Dessutom knyter de stora tillverkarna de duktigaste skidåkarna till sig.
Svaret på lima-kos fråga är helt enkelt att de har lyckas med sin marknadsföring, skulle inte tro att deras skidor är ett dugg bättre än t.ex Ross och Heads m.fl

Villka twin-tips?
K2 gor bra skidor, men det gor aven alla de andra storre markena, Salomon, Rossingol, Head, Fischer, K2, Volkl, Atomic, Dynastar, Stockli, Blizzard, m. fl.

Varfor jag blev sa irreterad ar for att sa manga slanger ut den hippaste skidan som alternativ sa fort nagon fragar efter en bra twintipskida. K2 Seth Pistol for att den har sa cool grafik, Rossignol Scratch BC for att den blev utsedd till basta twintipskida i Aka skidors skidtest. Grafiken ar kanske viktig for en del, men inte for alla. Testpanelen i Aka skidor representerar inte alla skidakare som finns, och de aker garanterat inte pa samma satt som alla har pa freeride.

DET FINNS INGEN TWINTIPSKIDA SOM AR BAST, ALLA (NASTAN ALLA) SKIDOR AR BRA, DET GALLER BARA ATT HITTA SIN PERSONLIGA FAVORIT.

Villka twin-tips?
näe kanske inte de men han la ut att han ville åka med dundret för typ 1,5 årsen och skrev att dom ska kunna hoppa i nåt hopp (kommer inte ihåg) och gilla offpist o jag tycker sett pistol e bra får jag inte tycka det elleer???????????????????????????

Villka twin-tips?
men lima ko du skriver ju k2 kastar inte du bara ut dig nå bra cool skida ??? :s

Villka twin-tips?
det finns ju ett antal exakt likadana diskussioner. du kan ju kolla på dem.
men enligt mig så varierar "bästa skidan" från person till person.

Villka twin-tips?
åååååååååhhhhhhh!!! fan e alla imot mej bara för att jag tycker k2 skidan e bra?jag HAR åkt på den även om jag bara gjort de en gång och jag tycker den e braa! sådeså

Villka twin-tips?
August m. fl. (Ni som kanner Er traffade, ta at Er)

Om Ni bara hade last lite noggranare vad BigAir skriver i sin fraga hade Ni upptackt att han akt pa ett par Head Mad-trix Jojo och att han funderar pa ett par K2 Public Enemy 159 eller ett par Salomon Teneighty 151. Vad kan vi dra for slutsatser av detta, jo, att han formodligen inte ar lastgammal, att han inte ar speciellt tung och att han inte ar ute efter en fet pudertwintipskida. Att borja jamfora K2 Seth Pistol med de skidor han namner ar lite som att jamfora en Bigfoot med en Volvo S60, forstar Ni vart jag vill komma?

Genom att fraga vad personen som fragar, i detta fallet BigAir, ska anvanda skidorna till for sorts akning, vart nagonstans i varlden han ska aka, hur duktig akare han ar, hur mycket han vager och hur mycket pengar han har tankt att lagga pa skidorna m.m. kan man fa en aning om vilken TYP AV SKIDA han ska valja, inte EXAKT VILKEN SKIDA han ska valja, for det personligt och upp till var och en.

Du far visst tycka att Seth Pistol ar en bra skida, jag tycker ocksa att det ar en bra skida, men det ar vad jag och du personligen tycker, och vad jag och du tycker ar ganska oviktigt i denna diskussionen. Fragan ar vilken som ar den basta twintipen till BigAir. Pa den fragan finns det inget svar, for det finns inga twintips som ar bast, de flesta ar bra men vilken som BigAir gillar mest ar upp till honom att avgora.

Nej du, jag skrev att K2 gor bra skidor, men det gor aven alla de andra storre markena, Salomon, Rossingol, Head, Fischer, Volkl, Atomic, Dynastar, Stockli, Blizzard, m. fl.

Slutsats: Alla ar vi olika, alla aker vi pa olika satt och alla gillar vi olika marken mer eller mindre. Jag personligen gillar inte x1 och x2 speciellt mycket men gillar y1 och y2 desto mer, men vem bryr sig om det, det ar ju vad jag tycker, det kan jag halla for mig sjalv. Forsok istallet hjalpa varandra med vilken TYP AV SKIDA man ska valja sa kan man fa prova 2 eller 3 av de SJALV, och sen bestamma sig, SJALV!

MVH Andreas

Villka twin-tips?
Precis som Lima Ko skriver så är det en smalare twintip som grabben är ute efter. I denna kategorin så ligger väl 1080, Scratch FS, Atomic Tweak, osv.

Mitt råd till dig BigAir är att försöka provåka någon av dessa skidor, åka till olika sportbutiker och klämma och känna på skidorna och kolla var du får bäst pris på de olika laggen. För någon enorm skillnad kan man nog inte säga att det är på dessa skidor...

Vad du INTE ska göra är att låsa dig på ett märke/modell bara för att andra sagt att du ska åka på dem eller för att någon känd ghettojibber åker på de laggen. För ska sanningen fram så är det många småkids som skriver "MadTrix Mojo" bara för de tror att Jon Olsson åker på dem, när han i verkligheten knappast kör på några butiksexemplar av Mojon...

Villka twin-tips?
Det finns ju smalare twintip an 80 mm ocksa om han vill ha det. Speciellt med tanke pa att han akt pa ett par Head Mad-trix Jojo innan som ar en juniorskida.

Klamma och kanna pa skidorna, vad far man ut av det om jag far fraga?

PROVAK, PROVAK, PROVAK!

Villka twin-tips?
Lima Ko: När man klämmer och känner på dem så kommer de kännas "rätt" eller "fel" direkt. Typ. (Gör det för mig i alla fall...)

Fast precis som du skriver, det bästa sättet att avgöra vilka skidor man gillar bäst är att provåka dem.

Villka twin-tips?
Kanner pa dem, du menar flexar dem och sa, jaja, det ar ju sant, da kanner man ju pa en gang om den ar for mjuk eller for hard for en sjalv.

Villka twin-tips?
dynastar troubel maker e ju faktiskt rätt bra åkt på dem en gång sköönnaa o snygga

Villka twin-tips?
ja, jon olsson e grymast! dom gör twintips! dom är gjorda för åkare mellan 70 och 90 kg. längderna är 161 171 och 181! midjan är 95 mm. dom har lanserats i staterna nu med gott resultat! etablerade oakley åkare funderar på att byta sina nuvarande kontrakt med tex armada, k2 osv och satsa på det nya hippa märket från hälsingland! gå in på newschoolers.com och läs om det! där finns även bilder och recensioner! mvh/victor

Villka twin-tips?
Skidtesten ar i slutet av november-borjan av december. I Tandadalen ar det den sista helgen i november om jag inte missminer mig.

Villka twin-tips?
Ok.. finns de typ paketresor man kan köpa så man får komma upp prova skidor nåra dar? Va tror ni de kostar i så fall?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp