Vilsen, Jobba i åre ?

Vilsen, Jobba i åre ?
Förlåt om tråden ligger fel, eller om jag på något annat sätt bryter mot någon forumregel, Men är ny på forumet..

jag går ut skolan nu till sommaren och det hade varit ultimat att jobba en säsong i åre vintern 10/11 Altså nästa vinter

mina frågor,

Är det några gällande åldersgränser?
Vad erfodras För att vara T.E.X liftvärd?
Boende?
Betalt?
Brädåkning?

Jag Innehar Körkort klass, BECE, har goda referenser från
Sjölivet, altså efter jobb på stora & små fartyg,
jobbat som Budbilschafför Med servicemedvetenhet som huvudpunkt
och är bara allmänt framåt

Finns det någon chans att få jobb eller är det hopplöst,
Tack på förhand. - Stay calm! =)

Senast ändrad:
Vilsen, Jobba i åre ?
Sök bara liftvärd skistar, de anställer gärna under tjugo pga slavlönen de kan langa ut - annars är det mest väl personlighet och vettiga referenser.

Vilsen, Jobba i åre ?
Tänkte langa in ett svar på resten... Jobbar du för skistar så styr de boende för ca 2000-2500/månaden (beror självklart på hur och var du bor), annars så får du vara beredd på att pröjsa något mer (jämför med skistar eftersom du verkade taggad på att jobba för dem). Boende kan vara svårt att fixa själv, men jag fixade det genom att bara åka upp och prata med folk, annars så fixar en del av företagen där uppe boende åt sina anställda.

Lön är ju som alltid beroende på vad du arbetar som, och hur mycket du arbetar. Skistaranställda jobbar på restaurangavtal tror jag och får ut ca 80-90kr/timmen före skatt (om du är under tjugo - vilket jag tidigare redan antagit att du är.. kan ha fel). En tjejkompis plockade ut runt åtta, nio tusen i månaden efter att skistar dragit av två och fem för boende och staten en hel massa skatt.

Brädåkningen vet jag inte hur jag ska kommentera, jag åker skidor.. men det är Åre och det är ju bra åkning för att vara i Sverige.

Annars så är det överlag lättare att få jobb än att fixa boende. Maila till restaurangerna, städföretagen, skistar eller foka på det du faktiskt håller på med - Budbil Åre i järpen!

Kan också tipsa om att fara upp, fick lite jobberbjudanden och har man bara boende och pengar för att överleva några veckor så är det lugnt.

Tänk på liftkortet som en utgift, läs den där töntiga kursen så blir det en tusing billigare - grymt!

Lycka till och jag lovar att det kommer bli en grym säsong!

Vilsen, Jobba i åre ?
Tusen tack, Underbar läsning..
Nu är det inte längre frågan om jag skall Jobba Hos skistar,
Nu ÄR det bara så :)
Du har fått mig otroligt tagg,

Tack igen för de informativa svaret

Fred & Pudersnö. ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp