Vinkel på bindningarna på snowboarden?

Niiiicke

Medlem
Hur vet man vad man ska ha för vinkel på snowboarden. Är det bara att prova sig fram eller finns det vissa mått som är standard och generellt bäst?

prova dig fram är ju det enklaste och bästa sättet
grader och vinklar är personligt går inte säga vad som är rätt och vad som är fel.prova dig fram smaken är som baken

själv kör jag duck stance, lika mycket på båda fast åt motsatt håll. blir lite lättare att switcha då tycker jag... kanske helt galet men de funkar för mig

jag kör mest offpist och har nästan rak bak (0-+5) och lite vinklad fram (15-25), är inte så noga på graden enligt mig så jag gör mest med ögonmått.. går att göra lite små 180s å lattja vid liften med det

jibbare brukar väl ha typ (-20-0) bak och (0-30) fram för att även kunna åka skönt fakie

så är du offpistare eller jibbare så har du iaf lite att gå efter nu, men bäst är att pröva sig fram

jag åker med ca -5 bak och +10 fram

Senast ändrad:
Det beror ju på vart du ska åka någonstans, men det är personligt.
Själv föredrar jag Duck stance då jag prioriterar parken.
Jag tycker du ska prova dig fram och om du kör mycket i park så kan jag rekomendera dig att testa duck.

Testa. Om du inte åker switch eller bara litegrann så ska du ha båda posetiva enligt mig.

+18 + 9 eller linande. Jag åker switch i pisten rätt bra ändå med det här, lite klurigare att hoppa men då jag inte är en park råtta så har jag igen det i pisten!

Rydellen sa:
Aldrig åkt bräda förrut?
Nää, rydellen. Vet knappt vad snowboard är. Det är väl typ som pulka va!!!....hehe. Tänkte bara kolla med vinkeln med bindningarna. Har själv inte riktig koll på vilken vinkel som är bäst, speciellt när jag ska få ny längre bräda nu. Men jag provar mig fram!

okej för det första kan man inte ha -5 grader. det blir antingen -3 eller -6.

Ta med en skruvmejsel i backen å prova dig fram. det är olika från person till person hur man ska stå. kör som du själv vill--

+18, -9 kör jag oxå!

Fattar inte hur folk kan sitta och ge honom stancen, det är sjuukt individuellt. Försök att inte ha så jätte smalt för stilens skull bara..

För väldigt längesen sa någon till mig att ifall man hoppar jämnfota o landar o sen tar en titt på fötternas vinkel så har man ett ganska bra hum om vad som kan vara bekvämt, men det gäller ju kanske mest park åkning...
Funkade bra som riktmärke när jag själv började laborera med min stance, men det enda tipset man egentligen kan ge är att testa sig fram.

Har ändrat mig, Kör med +18 - 12...

Haha Grymt trevlig teknik "ifall man hoppar jämnfota o landar o sen tar en titt på fötternas vinkel så har man ett ganska bra hum om vad som kan vara bekvämt, men det gäller ju kanske mest park åkning..."

+21 -6 Är ju en klassiker. Stor vinkel på främre foten ger fint skär och negativ vinkel på den bakre innebär att man är häftig.

Tillbaka
Topp