Vinterns prylmåste?

Vinterns prylmåste?
Svååårt att tro att det skulle funka så väl med all snö och skit.
Dessutom gör det mig inget att ta av mig handskarna i liften.

Vinterns prylmåste?
Vill minnas att jag såg dem för 4-5 tusen nån stans, totalt ovärt skulle jag säga...
Men har man för mycket pengar eller inte kan flasha med åkningen så kanske dom är nåt att ha?

Vinterns prylmåste?
Haha neeeeej vad grymt? Det är ju nästan en sån där grej man "måste ha".
Frågan är ju bara hur det håller... handskar är ju något som får ta endel stryk!

Prata mobil uppe i sittliftar eller att svara påväg in mot en stor bc-kicker suger alltid. Bra att sån här teknik börjar dyka upp, men man får väl vänta evigheter innan man har råd :P

Vinterns prylmåste?
TheFibretech sa:
oscarius sa:
Svååårt att tro att det skulle funka så väl med all snö och skit.
Dessutom gör det mig inget att ta av mig handskarna i liften.
i liften ne, tänk så ringer det mitt i ett bigjump??
Skulle du lägga högerstaven i vänsterhanden för att sen trycka upp handen under hjälmen, då efter du tryck på grön lur, för att svara just då du ska hoppa? Då är det väl lika bra att ringa upp igen i liften?

Vinterns prylmåste?
Vurpollon sa:
hmm. Undrar om det inte är lite enklare med bluetooth i hjälmen istället
ja eller hur, eller bara en vanlig handsfree när man åker? har funkat för mig iallafall med sony ericsson lurar - lyssna på musik när man åker och bara trycka på svarsknappen på miken när det ringer. duger bra

Vinterns prylmåste?
Jag tycker dom verkar heltuffa ! och jag kan ju inte flasha med åkningen så de får nog bli ett par sånna.. men vart köper jag ?

Vinterns prylmåste?
Föreställ er följande scenario: Du sitter i en sittlift och har av en ren slump hamnat bredvid en riktigt söt snowboardtjej. Ni småsnackar lite (du är äckligt trevlig för övrigt) men mitt i konversationen angående att sammanstråla på afterskin, vibrerar din handske! Du ursäktar så mycket och säger "ett ögonblick det ringer i telefonen.." samtidigt som du trycker upp handsken i ansiktet och börjar prata med den. Tveksamt om hon är beredd att träffa dig senare under dagen. Lite creepy enligt mig :P

Senast ändrad:
Vinterns prylmåste?
men vafan, det är ju bara ringa från liften/värmestugan/lunchen osv , att snacka i backen är som att snacka medans man "myser" med sin tjej/kille (inte ok bara så ni vet!)

Vinterns prylmåste?
Men vem är så dum att den svarar i telefon då?

Såhär står det:
Handsken vibrerar när det ringer. Svarar gör du genom en lätt knapptryckning på handskens ovansida, prata sedan med tummen och lyssna i handflatan.
Inte särskilt krångligt – och du slipper frysa om händerna.

Verkar sjukt krångligt, testa själv att ha tummen vid munnen och handflatan vid örat... Någon mer än jag som ser ut som ett mongo?!?! För inte skulle de väl lägga delarna i varsin handske, sladdragningen skulle ju ta kål på en...

Vinterns prylmåste?
jag fattar inte

"Svarar gör du genom en lätt knapptryckning på handskens ovansida, prata sedan med tummen och lyssna i handflatan."

Tummen i käften och handflatan mot örat? då ser man ju helmongo ut.

Måste va ena tummen och andra handflatan. funkar ju bättre. Men man ser ju ut som man suger på tummen.

Bäst vore ju helt klart om micken satt i lillfingret och högtalaren i tummen. Det vore svintufft ju. Då skulle jag lätt ha köpt den.

Vinterns prylmåste?
Carled sa:

Såhär står det:
Handsken vibrerar när det ringer. Svarar gör du genom en lätt knapptryckning på handskens ovansida, prata sedan med tummen och lyssna i handflatan.

Verkar sjukt krångligt, testa själv att ha tummen vid munnen och handflatan vid örat... Någon mer än jag som ser ut som ett mongo?!?! För inte skulle de väl lägga delarna i varsin handske, sladdragningen skulle ju ta kål på en...
haha true,
dock opererar ju blåtand utan sladdar så sistnämda skulle kanske funka.
risken är ju fortfarande att du blir än mer idiotförklarad om du nu har två händer i nyllet medans du pratar osamanhängande i tomma luften.

Vinterns prylmåste?
Hur som helst är inbyggt i hjälmen bäst... Antligen via bluetooth eller sladd, och då kan man ju faktiskt lyssna på musik samtidigt. Samt koppla in walkie-talkie om jag inte har helt fel.

Vinterns prylmåste?
Rätt coolt sådär men känns som något som går sönder plus att handlatan för örat och tummen för munnen inte funkade ju :(

Mer prylbögeri åt folket!

Vinterns prylmåste?
Carled sa:

Såhär står det:

haha jaa jag tänkte på det jag också, kände mej lite tappad när jag gjorde mina tappra försök!

Tillbaka
Topp