Resa med UCPA i vinter

Fatboy

Aktiv medlem
Resa med UCPA i vinter
Har chattat lite med UCPA och dom har inte mer info än att om man blir sjuk när man är på centret ska man söka vård. Ingen info om hur man tänker kring isolering av sjuka osv. Känns lite osäkert och lite oseriöst att inte ha nån plan för hur det ska gå till om nån blir sjuk. Jag antar att sjukvårdens rekommendation är att man isolerar sig om man har symptom eller bekräftad covid. Vad tänker ni om resa med UCPA vinter?

Resa med UCPA i vinter
Åker inte med UCPA i år, bla av skälen ovan. Frankrike har ju inte ens öppnat systemen än. Men ovanstående frågeställning är ytterst intressant oavsett arrangör eller privat arrangerad resa. Hur gör du om du blir sjuk? Hur tar du dig hem? Kan du isolera dig på skidorten? Dessvärre tror jag att många alpresenärer denna vinter inte har längre planer än att boendet är fixat en vecka, transfern och flygbiljetterna likaså.

Resa med UCPA i vinter
Hur behandlar de andra researrangörerna de sjuka resenärer?
Det är ju säkert inte så att UCPA är sämre än nån annan men det kunde ju ändå vara intressant att veta vad som händer när nån hostar, kommer alla på samma rum hamna i karantän, dom som tillhör samma grupp. Förväntar mig inte att dom ska ha svar på allt eftersom det såklart kan ändras snabbt men nåt lite mer än bara hänvisa till lokala sjukvårdens rekommendationer

Resa med UCPA i vinter
Och vad gäller inför en hemresa, oavsett om det är en UCPA-buss, flyg eller ett nattåg från ex. Åre. Den som har symptom eller är positiv inte ska kliva ombord något färdmedel för hemresa. Isolering på lokal plats till smittfrihet vilket innebär minst 7 dagar om covid-19, först därefter kan man fundera på hemresa kollektivt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp