Visa din elräkning

la_grave

Aktiv medlem
Visa din elräkning
Har just fått min elräkning för vintern (knappt fyra månader)

Pleine 1895 kWh
Creuse 1065 kWh

Totalt €387,5. Elburen värme FTW. Eller något.

Och jag läste av den själv så jag vet att siffrorna stämmer.

Vad kostar elektricitet i andra alpländer? För mig varierar det mellan ca €0,10 och €0,15/kWh.

Visa din elräkning
Har tyvärr dålig koll på kWh-pris, men min räkning landade på ca 200e. Enplanshus med vattenburen värme och gasspis.
Vi gjorde av med gas för ca 60e och varmvatten/värme ingick i hyran.

Edit: 5 månader i Italien.

Senast ändrad:
Visa din elräkning
Som hittat! Förmodar att de hade kommit ihåg isoleringen i ditt hus…

Endast kallvatten ingick i min hyra. Hemma ligger min elräkning på 100-200:-/månad (exkl värme och varmvatten som ingår i avgiften). Så 1000:- i månaden är saftigt.

Visa din elräkning
Skärmdumpar av e-post eller kreditkortstransaktionslistor är inte så kul att titta på.

Mer kostnader:

Sulbyte på ett par herrskor kostade €8 i Briançon (på förhandpriset var €10 så det var en positiv överraskning). Motsvarande på Bäckmans är minst 250:-. Däremot, skjorttvätt och strykning med leverans på galge kostade €5. En kemtvätt på Norrlandsgatan tar 20:- för samma tjänst. Högt och lågt alltså.

Visa din elräkning
Alp-el är dyrt säger vissa. Enligt min hyresvärd i Schweiz kostade 2000 spänn i månaden i el att ha på pjäxtorken varje natt. Hon ville bestämt ha betalt för detta oförsvarbara slöseri. Hon kan ju knappast ha överdrivit, så du kan ju räkna på det om du vill få fram ett exakt pris :)

Visa din elräkning
MnO sa:
Alp-el är dyrt säger vissa. Enligt min hyresvärd i Schweiz kostade 2000 spänn i månaden i el att ha på pjäxtorken varje natt. Hon ville bestämt ha betalt för detta oförsvarbara slöseri. Hon kan ju knappast ha överdrivit, så du kan ju räkna på det om du vill få fram ett exakt pris :)
Vilken watt har du på din pjäxtork? Det finns ju lite olika modeller
278361fcc1.jpg

Visa din elräkning
johan sa:
MnO sa:
Vilken watt har du på din pjäxtork? Det finns ju lite olika modeller
http://www.fuchs-technik.com/typo3temp/pics/278361fcc1.jpg
Det där är ju ändå en rätt energisnål modell (pär pjäxa i alla fall), det riktiga helvetet är hårtorksmodellerna. De drar el nåt så in i helvete.

Visa din elräkning

@MnO. Kollade på mina pjäxtorkar av typen vita stavar, ca 3 cm i diameter. Effekten är 4w dvs om de står på ca 15 Tim/natt 7 dagar i veckan under en 4 månaders säsong så har man gjort av med totalt ca 7kWh. I Sverige betalar man ca 15 kr för 7kWh, så om du skulle betala 2000 kr/månad så hoppas jag verkligen att du hade en pjäxtork av samma storlek som den på bilden från
@Johan eller att du åtminstone fick en röd pappnäsa av tanten varje månad när du betalade räkningen.....

Visa din elräkning
Hawk100 sa:
@MnO. Kollade på mina pjäxtorkar av typen vita stavar, ca 3 cm i diameter. Effekten är 4w dvs om de står på ca 15 Tim/natt 7 dagar i veckan under en 4 månaders säsong så har man gjort av med totalt ca 7kWh. I Sverige betalar man ca 15 kr för 7kWh, så om du skulle betala 2000 kr/månad så hoppas jag verkligen att du hade en pjäxtork av samma storlek som den på bilden från
@Johan eller att du åtminstone fick en röd pappnäsa av tanten varje månad när du betalade räkningen.....
Nej, det var tanten som fick en röd pappnäsa av mig istället för de 200 Euro hon ville ha. Det blev stor glädje från hennes sida eftersom hon hade drömt om att ha en sådan näsa sedan barnsben.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp