Visa din snö

Visa din snö
Ursäkta vän av ordning men heter inte tråden Visa DIN snö.
Mycket webbkamera-bilder långtbortifrån.
IMG_8766.jpeg

Snö finns väl alltid någonstans eller?
Jag har inget att komma med just nu då helgens väder lämpade sig bättre för parkcykling.
Ack ja, den som väntar på något gott………

Visa din snö
Ja vi andra postar bilder med andras ”snö” och du postar “din”… utan snö! Nu hoppas vi alla snart på ”Din SNÖ”! 😉😄🌨️
När brukar du göra de första svängarna i Åre? Oktober?
Ja, någon gång i Oktober brukar väl turandet vara igång (rockskis).
Men det varierar stort det där, 27/9 är tidigast för mig.

Visa din snö
Det har kommit 35cm sen nyårsaftons kväll i Borlänge och det snöar fortsatt. Hade det bara funnits lite bas från innan så kunde det ju gått att hitta nån repa i skogen men nu lär man ju sjunka rätt igenom allt fluff.

20260102_140255.webp

Visa din snö
Gissar att Bydalen har fetaste snödjupet just nu:

Har ju kommit 60cm till i Kungsberget som det gjordes skrattemojis över i en annan tråd 😉 Så de har fått 100cm på 2 dagar vilket säkerligen kan stämma då Gävle har fått en meter. Här hemma i Uppsala vräker det ned, är uppe i 45cm nu på min egna mätstation.
Edit: Enda problemet är att det är svårt att ta sig någonstans, snöröjningen är nere på knäna.

Visa din snö
Kvalar väl knappast in som #1, men 20 cm hittills och det har precis börjat snöa igen och ska enligt prognos fortsätta under em och kväll.
Helt klart godkänt för att vara fjollträsk (västerort) 🤩

Bilagor

• IMG_4958.webp
    IMG_4958.webp
    151.7 KB · Besök: 38
Visa din snö
Funderar på sjukanmäla mig imorgon och och åka över till Bydalen 👼

Visa din snö
Åkte skidor idag 26-01-10 nerför slänten vid vårt hus mot Rådasjön i Mölndal. Bara för att se om det gick. Det hela filmades av min man oxå men det verkar inte gå att publicera?
Det har ju tydligen snöat mer i år i Göteborgsområdet än rekordåret 1995 som många äldre refererar till. Åkte även längd idag på Delsjöns golfbanor. Det har aldrig hänt att jag åkt utför och längd på samma dag hemmavid. Skoj!

Bilagor

• IMG_3126.webp
    IMG_3126.webp
    672.6 KB · Besök: 133
  • IMG_3125.webp
    IMG_3125.webp
    1 MB · Besök: 131
  • IMG_3129.webp
    IMG_3129.webp
    1 MB · Besök: 127
  • IMG_3154.webp
    IMG_3154.webp