visa

vanleiden

Ny medlem
visa
Ar det någon som vet hur man bäst får tag i ett J1 visa för att jobba en säsong i usa och hur är det med visa till canada? Någon som har kontakter i nåt av länderna för ett jobb, vad som helst i vinter, eller boende, billigt som saataan!

visa
Svårt att fixa ett J1 tyvärr. Jag har ett J1 för denna sommar. Det kostade min arbetsgivare 1000$ och mig 500$. Dessutom måste jobbet ligga inom det ämne du pluggar, och du måste ha pluggat detta ämne i minst 2 år. Din arbetsgivare måste också göra en "trainingplan". Dvs dyrt och tidskrävande! lycka till

visa
Tror att vi som bor i norra hemisfären endast kan få J1 visum för USA som gäller på sommaren, så var det åtminstone förra säsongen, du skall satsa på ett H2B-visa som din arbetsgivare måste fixa till dig, det kan dock vara ganska drygt att få dem att satsa på ett sånt ifall du inte har någon speciell utbildning, vet inte varför, enligt embassaden i sv ska det vara lätt att få men det kanske kostar. Enklast är att sticka dit och pröjsa 250 USD för ett falskt visum.... lycka till!!

visa
Har oxå kollat lite på det där, enklast är nog att ringa till ambassaderna i sverige och kolla. Var ute i god tid! Säkert MINST ett halvår i förväg. Till USA är det nog bäst att få hjälp av blivande arbetsgivaren, och i Canada söker du visum själv innan du kan söka jobb om jag förstått det hela rätt.

Lycka till!

visa
Jobba två månader förra sommeren i Usa. Fixade ett J1 visum..
Det var inte så svårt att fixa till sommaren. Kontaktade ambasaden. Men som nämnts ovan har jag oxå hört att det ska vara svårare på vintern.

Tillbaka
Topp