Voile Hardwire 3-Pin CRB

czklvgn

Aktiv medlem
Voile Hardwire 3-Pin CRB
ja ska köpa nya bindningar och ja måst ju ha bindningar som löser ut ja e rädd om knäna mina.ja har fastat mer för Hardwire 3-Pin CRB än tex 7tm.kan int ni som åkt elr åker på dom skriva lite om hur dom är?elr skriv massor!löser dom ut i onödan tex om ni landar hårt och med mycket bakvikt?ska ja köpa me nå extradelar är d nått speciellt som brukar paja på dom?
skriv skriv vad är posetivt o va e negativt me dom?

Senast ändrad:
Voile Hardwire 3-Pin CRB
jo och hur funkar voile med scarpa t1or?och ur funkar 7tm med t1?läst nånstans att voile och scarpa int passar så bra ihop?

Voile Hardwire 3-Pin CRB
jag kör på voile hardwire CRB. Mycket bra bindning i mitt tycke, väldigt lik rottefellas cobrabindning i uppförandet. Passar fint ihop med mina scarpa t1 race iaf. Har aldrig varit med om att bindningen löst ut vid landning, man kan vrida åt den väldigt hårt om man vill. Man sparar verkligen kroppen med bindingen, förra året till exempel så körde jag med väldigt hög fart in under en tjock gren som låg under snön. i vanliga fall hade jag kunnat se fram emot ett stenhårt plattfall framåt rakt på ansiktet men nu lossnade båda fötterna och det blev inte så farligt. Jag kör både bättre och hårdare med denna binding eftersom man (nästan) inte behöver oroa sig för knäskador och spiralfrakturer. Synd bara att den inte hjälper mot laviner.... :-) Negativt med bindingen är att dne är rätt ful o att färgen skavs av från fjäderkolvarna. Men vem bryr sig... Köp!!

Tillbaka
Topp