K
koppen89
Guest
Völkl 2010?
Nån som har nån info att dela?
Särskilt Mantra, Bridge och Gotama :P
Särskilt Mantra, Bridge och Gotama :P
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sorry, jag såg nu att de va franskacingston sa:http://www.zapiks.com/presentation-of-the-gotama-v.html
Så...är det continous rocker som på chopsticks och kuro? För jag har hört att det bara kommer vara tip rocker? Mao blir det lite utav en obsethed i volkl kostym.Soophie sa:Har testat mantran och gotaman
Mantran känner man igen, bra allround skida för hela berget, tror inte de har ändrat något alls på den.
Gotaman är intressantare, inverted camber, låg nos och betydligt hårdare än förgångarna, völkl lanserar den som en puder-jibb-skida men jag tycker det är en skida som funkar bra att i all offpist oavsätt åkstil. Funkade alldeles utmärkt att köra snabbt i uppkörd offpist och flöt efter förväntningarna i puder. En positiv överraskning och en skida som inte känns som någon annan på marknaden. inverterade skidor brukar vara mjuka och bara fungera i puder, gotaman klarar även dåliga förhållande.
På pisten är man dock som big foot åkare, svårt att få ner kanterna i snön och få kontoll på skidorna, nypistat är inga drömförhållande för gotaman.
-Jesper-am-Arlberg (som glömde logga in mig själv)
Mycket mer rocker på Gotama än på ObSethed.PNyberg sa:Så...är det continous rocker som på chopsticks och kuro? För jag har hört att det bara kommer vara tip rocker? Mao blir det lite utav en obsethed i volkl kostym.Soophie sa:Har testat mantran och gotaman
Mantran känner man igen, bra allround skida för hela berget, tror inte de har ändrat något alls på den.
Gotaman är intressantare, inverted camber, låg nos och betydligt hårdare än förgångarna, völkl lanserar den som en puder-jibb-skida men jag tycker det är en skida som funkar bra att i all offpist oavsätt åkstil. Funkade alldeles utmärkt att köra snabbt i uppkörd offpist och flöt efter förväntningarna i puder. En positiv överraskning och en skida som inte känns som någon annan på marknaden. inverterade skidor brukar vara mjuka och bara fungera i puder, gotaman klarar även dåliga förhållande.
På pisten är man dock som big foot åkare, svårt att få ner kanterna i snön och få kontoll på skidorna, nypistat är inga drömförhållande för gotaman.
hela skidan har "inverted camber" dvs står du på platt underlag med skidan så rör bara 40cm av skidan marken.Utter sa:Mycket mer rocker på Gotama än på ObSethed.PNyberg sa:Så...är det continous rocker som på chopsticks och kuro? För jag har hört att det bara kommer vara tip rocker? Mao blir det lite utav en obsethed i volkl kostym.Soophie sa:Har testat mantran och gotaman
186cm har vi i butiken redan (599€ om jag inte minns fel) tror att den kommer som 194 oxå men är inte helt säker.bruce102 sa:Är 186cm Gotamas längsta - modell 09/10?
Får vi hoppas, 186cm på en rockerskida känns lite smått, om man inte bara riktar sig till krymplingar...Jesper-am-Arlberg sa:186cm har vi i butiken redan (599€ om jag inte minns fel) tror att den kommer som 194 oxå men är inte helt säker.bruce102 sa:Är 186cm Gotamas längsta - modell 09/10?
Ligger en liten rec. under min tråd om nästa års skidor...Nojlas sa:Får vi hoppas, 186cm på en rockerskida känns lite smått, om man inte bara riktar sig till krymplingar...Jesper-am-Arlberg sa:186cm har vi i butiken redan (599€ om jag inte minns fel) tror att den kommer som 194 oxå men är inte helt säker.bruce102 sa:Är 186cm Gotamas längsta - modell 09/10?
Ser fram emot feedback på nya gotaman!
Alldeles för kallt i vattnet för att man ska trivas just nu :PLima-ko sa:Det är sommar och drakflygningssäong alt. utförssäsong (downhill), det bidrar nog till det svala intresset. Gör en sommarsäsong eller två på snö Per så kommer du uppskatta den svenska sommaren mycket mer du också.
Gotaman ser riktigt intressant ut och blir ju nästan som en liten mini-Kuro med den hårda spetsen och de låga tipparna. Men 106 känns ju lite för smalt dock. Hoppas att Katanan också tar ett steg mot Kuro, men de tidiga Katanas som jag har sett hade inte mycket rocker. Snarare platt spann än rocker skulle jag säga.PNyberg sa:http://www.voelkl.com/index.cfm/EN/87
Volkl har nu alla specs på de nya grejerna på deras hemsida
Edit...bara Gotama och Chopsticks
Ja det vore jäkligt fint med lite tip rocker på den och av vad jag har förstått det som så är det det katanan kommer att få? Sj så undrar jag mest hur Chopsticksen fungerar som varjedag skida. Allt från att landa fakie i puder till att köra uppkört. Ngn som kört på dom?MnO sa:Gotaman ser riktigt intressant ut och blir ju nästan som en liten mini-Kuro med den hårda spetsen och de låga tipparna. Men 106 känns ju lite för smalt dock. Hoppas att Katanan också tar ett steg mot Kuro, men de tidiga Katanas som jag har sett hade inte mycket rocker. Snarare platt spann än rocker skulle jag säga.PNyberg sa:http://www.voelkl.com/index.cfm/EN/87
Volkl har nu alla specs på de nya grejerna på deras hemsida
Edit...bara Gotama och Chopsticks
Det trodde jag också, men det får nog fortfarande ses som ett obekräftat rykte. Jag såg ett par -10:or Katana i mars och de hade den nya tailen, men de hade samma platta spann som tidigare. Ingen nämnvärd tip- eller annan rocker. Jag tror helt klart på en skida med Katanas mått och konstruktion (fast med tillfixad hållbarhet, vilket inte borde vara några större problem för Völkl med tanke på tidigare stordåd i den kategorin(Xpl tex)), och med continiuous rocker ala Kuro. En sådan skida tror jag skulle ta kategorin allroundskida ordentligt framåt.PNyberg sa:Ja det vore jäkligt fint med lite tip rocker på den och av vad jag har förstått det som så är det det katanan kommer att få?
Jag vill ha en skida som är lika lättsam och kul som Katana 190, men med cont. rocker OCH med skärning som Katanan, dvs att den är riktigt kul i pisten och svänger en hel del.Carled sa:Det finns ju skidor runt 105-110mm som är hyffsat styva med bra kvalité och med rocker (kanske inte Kuro-rocker som du efterfrågade, men iaf. rocker), men de säljs ju inte i lokala skidaffären direkt... Man får leta runt lite bland de amerikanska märkena. 4frnt kommer ju med sin VCT Turbo och den lär nog få vara missnöjda med, även Moment har många spännande varianter som inte skiljer sig så mycket mellan varandra (dock bara Garbones som har lite rocker). Sen så har vi ju uppenbara Katanautmanaren Line Mothership som har en ganska schysst rockerkurva nästa år... Vill man har riktigt hårda grejer finns ju alltid Faction 13!
God bless America!