Völkl Code S eller Code S PRO
Nu har jag grottat ner mig och last en hel del om skidor nu. Har kommit fram till att Völkl Code S nog skulle passa mig. Den skall ha ett bra bett på hårda underlag men också funka hyfsat när det blir uppkört.
Nu finns den skidan I två utföranden S och S PRO. Enligt svenska agenten är det samma skida men bindningen skiljer. PRO har en WC-platta och man kan välja bindning Marker X-cell 12, 16 or 18.
Denna skida väger med X-Cell 12, 4,758kg medan S väger 3,280kg med rMotion2 12.
Vad vinner /förlorar jag på en PRO? (förutom +1500kr på priset)
Jag väger 95kg och är 185cm tanker mig att 180 längd på skidan skulle passa.
Eller skall jag titta på det säkra kortet RTM 84 eller 86?
Det kan bli så att jag kompletterar med en ren slalomskida också. Men det funkar nog inte I Alperna då det tar lång tid att åka tillbaka till hotellet för att byta efter några timmars körning på morgonen. I På Skandinaviska skidorter är det betydligt enklare att byta mitt på dagen.
Nu finns den skidan I två utföranden S och S PRO. Enligt svenska agenten är det samma skida men bindningen skiljer. PRO har en WC-platta och man kan välja bindning Marker X-cell 12, 16 or 18.
Denna skida väger med X-Cell 12, 4,758kg medan S väger 3,280kg med rMotion2 12.
Vad vinner /förlorar jag på en PRO? (förutom +1500kr på priset)
Jag väger 95kg och är 185cm tanker mig att 180 längd på skidan skulle passa.
Eller skall jag titta på det säkra kortet RTM 84 eller 86?
Det kan bli så att jag kompletterar med en ren slalomskida också. Men det funkar nog inte I Alperna då det tar lång tid att åka tillbaka till hotellet för att byta efter några timmars körning på morgonen. I På Skandinaviska skidorter är det betydligt enklare att byta mitt på dagen.