Völkl Gotama 04/05 eller 05/06?

Figgchen

Ny medlem
Körde på 04/05:ans i vintras och tyckte att de var sköna. Har dock kommit fram till att längden inte är den rätt och tänka därför köpa ett par 190 cm. Till min stora besvikelse finner jag att den årsmodellen inte går att få tag på längre, tycker nämligen att de är mkt snyggare än 05/06:orna. Och inte nog med detta, jag läste i forumet att det var en väldans stor skillnad mellan de olika årsmodellerna - inte bara sett till designen. Någon sågade dem totalt sönder och samman och idiotförklarade i princip völkl. Funderade lite på saken och kom fram till att jag var tvungen att undersöka saken ytterligare, så jag ringde till alpingaraget och frågade dem vad det var för skillnad på de olika årsmodellerna:

"Det är ingens om helst skillnad på dem, förutom designen och att trät inte längre är blottat på sidorna" fick jag som svar.

Av förklarliga skäl är jag nu mäkta konfunderad... Vem ska jag lita på egentligen? 04/05 går ju i princip inte att få tag på längre, om man inte köper begagnat... men om jag ska leta land och rike runt vill jag göra det med vetskapen att jag gör det mer än för designens skull. Har redan letat genom internet så nästa steg är att börja ringa rundor till försäljare i österrike/schweiz/tyskland/frankrike.

Ska väl tillägga att jag inte hittade något på völkls hemsida sist jag kollade heller.

Ett tips, om man är riktigt intresserad av fakta, så bör man kontakta tillverkaren. Nu kommer de givetvis säga att det är skillnad (annars borde marknadsföringsavdelningen sparkas), men man kan alltid avväga skillnaderna och fundera på om det blir en stor märkbar skillnad.

//Dr. Snow

Tillbaka
Topp