völkl karma vs rossi scratch bc

EricG

Medlem
tjena!
måste ha ett par lite bredare lagg i vinter som ska klara av både puderåkande och ha bra bett i pisten. jag väger 82 kg och åker fort och rätt aggresivt.har funterat en del på völkl karma och rossignol scratch bc. vad tror ni gott folk? jag vill inte ha en för mjuk skida utan en stabil som pallar med när det går fort även i pist. kom gärna med andra förslag på skidor. vill ha en skida med midjemått mellan 85 och 95 mm. tack på förhand!

Låter som du borde köpa ett par lite fetare Stöckli. Min erfarenhet av scratch är den är ganska mjuk och det kanske inte är så bra i pisten. vad jag vet så brukar Völkl ha lite hårdare twintips som karma. Friflyt testar båda dessa skidor i årets oktober nummer och där får scratch bc väldigt bra betyg men kanske lite för bred för att bara åka med i park. Karma var mer stadig men lite tung och slapp men det kunde bero på att de hade en tung markerbindning på.
skulle jag varit du så skulle jag köpt ett par Völkl Karma med ett par lätta och bra bindningar som du gillar.

Köp seth pistol, de är de coolaste skidorna som finns + att de blivit lite styvare i år. väger själv ca 80kg och har ungefär samma krav somm du och jag tror att jag ska köpa pistol.

Om jag vore du skulle jag köpa bc:n. har själv ett par sedan förra året. jag tycker att det är en jävligt bra skida, bra i puder, snabb i pisten och fungerar alldeles utmärkt i parken. den kanske gör sig bättre i backcountry hopp. själv väger jag 85kg och är 193 cm lång och har 182 cm skidan. det som gör att jag rekomenderar bc:n är att det är en av de mest allsidiga skidor som jag provat!

och till jibban angående seth pistol så kan jag inte mer än avråda dig. den är underbar i puder men suger i pisten, verkligen suger!! så vill du ha en allsidig skida borde du fundera på att köpa BC:n, eller 1080 som också är en väldigt bra skida även om den har några år på nacken.

lycka till med skidköpen båda två!!

dacke

Tillbaka
Topp