Völkl Nunataq för telis?

Völkl Nunataq för telis?
Är sugen på att uppgradera min utrustning till Völkl Nunataq och ett par BDO1.
Fick svar från sportConrad att dom inte rekommenderade dom skidorna för Telemarq då det fanns risk att man slet loss bindningarna.
Ruggigt sugen på dom skidorna dock.
Är det någon risk om man köper nya 01:orna med 6 skruvar?
Eller finns det andra bindningar med gåläge som sitter bätre?
Väger bara 71 Kg
/G

Völkl Nunataq för telis?
Intressant fråga! Jag höll i ett par Nunataq i helgen och blev impad över den låga vikten. Däremot är ju designen vidrig...ugly as f#ck!

Völkl Nunataq för telis?
Om man monterar inserts sitter väl bindningen bättre? Tror jag, kan ju vara värt att kolla upp åtminstone.

Völkl Nunataq för telis?
Jag involverad i Völkl och 22 Designs produkter och har använt Völkls Nunataq samt Nanuq i mina tester för 22Designs Axl under ett par år och har inte haft några problem med att skruvarna lossnat. Bindningarna sitter med 6 st skruvar. Om hålbilden är avgörande kan jag inte svara på då jag inte kan O1:ans. Jag har använt skidorna över hela berget med undantag för parken.

Völkl Nunataq för telis?
Tänkte testa 22 Designs axl

Vilken Völkl skida rekommenderar du för mig? Jag åker telemark och helst på berget kanske 40-60 topptur/pist
Villl förstås helst åka löst men laggen ska funka hyfsat i allt.

Väger 71 och är duktig.

Völkl Nunataq för telis?
Jag tycker nog att du är ganska rätt med Nunataq då det gäller topptur och puder men tycker nog att du behöver en stabilare skida då det blir hårdare/pist (svensk pist) ;) då det gäller telemark. Skulle isf föreslå Katana eller Mantra men även Bridge skulle fungera. "Lättvikts"-alternativet skulle vara Nanuq.

Völkl Nunataq för telis?
Sugen att testa en lättare skida så jag tror jag går för Nanuq. Antar att det man förlorar är stablitet i högre fart när det är hårt men det kan jag nog leva med. Vill helst vara utanför pisten hur som helst .

Tillbaka
Topp