Völkl Supersport T50 Five star

Magnus-B

Ny medlem
Undar om någon har åkt på Völkl Supersport T50 Five star. Undrar lite om skidan är värd priset, 8000:-. Fungerar skidan bara i pist, eller även i lössnö. Hur fungerar railsbindningar??

Har åkt på dom en dag och dom var helt enormt sköna i pisten, bästa pistskidan jag åkt på (dock är det inte allt för många, det ska jag säga). Vilket grepp! Fast 8000... vet inte. Kom tyvärr aldrig utanför pisten, dåligt med snö.

MVH Danne

Har provat den under några dagar, och måste säga att det är en mkt bra skida. Den fungerar ungefär som en kombination mellan en slalom/storslalomskida, med ett fruktansvärt bra isgrepp.
Inte riktigt i klass men Völkl:s raceskidor men det är det inte många lagg som mäktar med. Testade den även på Åres baksida, så jag kan väl säga att offpist egenskaperna är begränsade, vilket är förståeligt då den heller knappast är avsedd för det.
Köp den om du vill ha en snabb och rolig pist-skida, om den sedan är värd sina 8 lax kan väl diskuteras försök köpa begagnat eller få rabatt.

/Victor

Jag köpte ett par T50 ***** Supersport i vintras.
Jag åkte upp till Åre i början av förra säsongen för 3 dagars test av skidor. Jag var iofs redan inställd på T50 och kände på mig att dom var bäst från början och det höll.

Dock bara i pisten. Men där är dom bäst. Där är dom helt otroliga.. Jag ville ha en skida som man får tillbaka mycket om man vågar/orkar pressa.. Någonting att jobba med & Inget mesigt så man får gratiscarvar bara man tänker på att sätta i kanterna..

I Mars åkte jag ner till Alperna för 1 månads skidsemester.
Första veckan spenderades i Les Deux Alpes, och första natten fick vi > 50cm nysnö... Det var alltså offpist som gällde den veckan.. och jag med mina T50`s, vilket inte riktigt funkerade kan jag säga..

Men jag är kanonnöjd med dom som pistskida.. dom är bäst!

I Vinter skall jag köpa ett par till, så jag har ett par bredare med mig också.. Den kombinationen är nog bäst.. om man orkar bära..

Hej

Jag kan tilllägga att jag gav 8000 för mina i åre.. Jag tycker helt klart det var värt det.

dock såg jag att dom gick för typ 600Euro i Val`Disere när jag var där i slutet av Mars i våras.!

Tjing!

En superskida för pisten och "lättare" offpist. Strået vassare än t.ex Head monster iM70.Får du inte till åkningen med dessa lagg är det dags att ta sig en funderare..

//HEADplant

Du kan sluta leta om du är ute efter en skida för 80/20 pist/offpist. Den har allt man kan önska sig av en modern skida. Lätt att "fisåka" med och svarar direkt om hornen växer ut och tävlingsdjävulen vaknar till liv..

Är du lite tyngre och/eller kör aggresivt är den längre längden 182cm att rekommendera, då du även får bättre bärighet i offpisten. Synd att den är lite dyr bara (8000:-). Försök hitta begagnat om det går.

//Whiteout

Tillbaka
Topp