Völkl Wall

Xubahuba

Ny medlem
Völkl Wall
Tjenare

Jag var på skidshoppen igår och bad dom ta hem ett par Völkl Wall. Inte för att jag åker speciellt mycket park osv, vill egentligen ha en skida som funkar till ALLT. Pist, is, puckel, puder, park, rails osv osv.. Åker och småleker väldigt mycket och mycket switch-åkning. Har tävlat i slalom osv innan så åker ganska aggressivt i pist, och såklart blir det ju en hel del piståkning vare sig man vill eller inte. Tror ni denna skidan kommer passa mig? Det påstod han i shoppen iallafall..

Skidorna är: 177 cm och jag är 170.

Tack :)

Senast ändrad:
Völkl Wall
Inte direkt en allround skida. Det är en helsymmetrisk parkskida som är lite hårdare. Bättre isgrepp än andra parkskidor och lite lagom skön radie för dig som kört slalom tidigare. Bör dock monteras helt på mitten eller någon enstaka cm bakom för att få ut mest av skidan. Typ

Völkl Wall
Nja, lite fel form för att vara någorlunda bra utanför pisten. I pist fungerar dom säkert bra så länge du håller kanterna vassa. Men om du ska raila så förstör du kanterna i vilket fall som helst. Så då kommer dom vara värdelösa i pisten ganska omgående.

Tillbaka
Topp