Jag tycker ni är inne på helt fel spår när ni jämför skidor med bilar.
Typ att Head skulle vara audi (för övrigt en styggelse mot min audi 100 -92. som inte gillar kyla, har rostiga lister, är mjuk i framfjädringen, har en handbroms som fryser på vintern, är rätt ful, gillar inte gupp. Mina head Mojo gillar snö, har rätt skjyssta kanter, är lagom styva, har ingen skistopp som fryser, är iofs rätt fula men gillar luftfärder.)
Tillbaka till ämnet. (som redan har spårat ur men det är ju bara härligt). När jag provkör en bil (eller ser en ny modell av en bil) jämför jag den direkt med en skida. Men inte tvärtom. Smakar jag en läsk tänker jag också , vilken skida är detta? Anser också att Eldorado Ketchup liknar Techo men att Heinz på glasflaska liknar ett par Dynastar med retrostuk. Vad fan är senap? Min fantasi är slut.... Kanske telisar? Vissa skall ju bestämt ha senap på korven fast de vet att det inte är gott... o vissa åker ju telisar fast det är mkt enklare, roligare o bättre att åka slalomlagg... Hahhaa...
Typ att BMW liknar Völkl, ja vad skall man säga... Kör själv en BMW 745i från 2004, förlåt jag menar ett par Völkl Gotamor.
Har också en Viper som är omöjlig att svänga utom på bra asfalt. (Vilken skida Leder?)
Kör ibland en Audi S4 kombi (om jag kör med flickvännen eller bara landsväg och guppiga vägar) = Head Mojo.
Har också en trött (sliten i fjärdringarna) Volvo 480 turbo som jag nästan aldrig kör = Salomon 1080 från -02 (mjuk skida)
/A. Ibland seriös. Inte alltid