Mm.. Har åkt dem lite faktiskt, på en skidtestarhelg i Rödkullen, Åre, i början av december. Och jag har mest bara gott att säga om den skidan. En mycket trevlig skida faktiskt. Men om det ska vara något negativt så tycker jag att den kändes något trög. Mycket trevlig och följsam om man fick upp farten något, men inte alls lika livlig i ett lugnare tempo. Ok, jag kanske testade en som var lite för lång för mig, men ändå.
Näe, en skida som jag däremot föll för rejält var Völkls Vertigo Motion. En lite dyrare skida förvisso (har jag hört) men i uppförandet väldigt tillfredsställande. Inte lika trög. Den har twins den också, så du tappar inte baklängesåkningen. Riktigt rolig när det går fort, och den ska vara bra i lössnö har jag hört. Har inte hunnit prova det ännu.. =( En allmountain skida helt enkelt. Mycket bra. Mm.. Jag blev helt enkelt fast, så nu står det ett par i mitt förråd. Så det kan gå.. =) Rekomenderas.
Ha ne! / Samuel
även fast jag kanske skrev det mesta i singular så har jag självklart testat ett par skidor (höger och vänster), inte bara en.. =)