Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tjena glada,
var inne på www.blue-tomato.at och kollade där hittade jag Völklbrädor. Visste inte att dom tillverkade
snowboards. Någon som har någon erfarenhet av dessa eller har hört några rykten, om dom är bra eller
dåliga?
Jag kör på völkls Sting model av årsmodel 03 och jag kan bara säga att jag är mycket nöjd med den brädan. En riktigt bra allround bräda med bra styvhet i.
Bra finish och bra kvalité kännetecknar deras brädor!
Kör själv på en Völkl (Folköl) Coal 165 cm. Har testat mycket annat och anser att kvalitetsmässigt är det inga problem. I övrig gillar jag den starkt. Hittar du en som passar dig i längd/styvhet/utförande så skall du inte tveka för att det är en Völkl, snarare ett plus i kanten. Over and out.
Från http://www.voelkl.com/INT/02_history/02_04_inhalt.html :
" In 1997 Völkl brought its own snowboard line on the market in 14 countries. Only 1997? Did the people in Straubing miss a trend? No way. Franz Völkl built the first snowboard prototypes in 1986 already. And starting in 1993, Völkl was manufacturing high-quality, technically innovative boards under such brand names as Santa Cruz, Sims, Nitro and RadAir."