Volter?

Luuuthman

Ny medlem
Volter?
Den kommande säsongen tänkte jag testa o göra nån volt, undrar lite om de är nån som har nåt tips. vad som är lättaste o börja med, vad man ska tänka på m.m.....

CU in the pow..

Volter?
jag har fått för mig att det är lättare med bakåtvolt än med framåtvolt fast det gör ondare om man misslyckas på bakåt än på frammåt. Själv vet jag inte för det enda jag har testat är frammåtvålt. Som sagt var så vet jag inte....

Volter?
backflip är lättare.. fast det gör jäkligt ont om man inte kommer runt.. fast o andra sidan är det inte särskilt skönt att krascha en frontflip heller.. ähh för fan det är bara att satsa så kommer ni runt:D

Volter?
Mer fart, mer vilja, mer höjd, och, eh, ja, mer puder i landningen första gången :)

Jag vet inte om du snackar bräda eller skidor, själv åker jag brä, kan ju säga att även om man inte tror att man kommer fatta när man är runt i luften, så gör man det...

Volter?
men de står inget om frontflips bland tricktipsen. jag hade nämligen tänkt testa en front först. eftersom jag är lite feg o dessutom tror att jag klarar det bättre, kan nästan göra det utan skidor. dessutom tror jag att de är jäkligt läbbigt o kasta sig bakåt...men de är ju bara jag...

jag åker skidor..

Volter?
"Nästan göra det utan skidor"? Var då? På studsmatta? på trampolin? Då skall du nog tänka om och lära dig det där först...
Om det är på platt mark, så är det nog bara att köra... Testa ut för ett häng utan skidor? :)

Volter?
jag menar att när jag gör det på marken så brukar jag hamna sittandes på huk, för jag hinner inte räta ut mig. har testat från plint ner på en tjock madrass då går de oftast runt helt. jag tänkte testa utför ett dropp med skidor, o en låg fly out.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp