Vurpor

NyZeLL

Ny medlem
Nee! låter mer som sånt som händer! Jag har gjort en rejäl vurpa med bob =D... det gick åt helvette =P.. hehe!

NyZeLL

Ny medlem
Satsar man så får man fan räkna med vurpa du som skrtev att man har dålig kontroll om man ramlar! Det ingår ju!

S

simonl

Guest
1. transport där ifrån men ambulans/helikoppter
har hänt för kompis
2. knäckt ram på cykeln
har hänt för kompis
4. böjd fram gaffel
hänt för mig
8. knäkt minst ett ben i kroppen
Hänt för kompis

LEAF

Ny medlem
förra sommaren flög jag över styret och landa i en sten och brot 3 revben! rätt fet krasch

N

nvm

Guest
min vurpa är ganska liten men iaf jag kom mot ett hopp och jag hadde gjort det större med hjälp av en sten och en K*K planka. Jag trampar ganska fort och hoppar landar på framdäcket studsar ypp igen gör ½ frontfilp no hander landar uppochner och får en 15 kg hojj över mig ;)

Thorsell

Ny medlem
Jag kanske varken gjort någon brutal eller uppseendeväckande vurpa, men dock en ganska rolig. Det var i början av april när smältvattnet ännu ej torkat och skogen var överfylld av lömska kärr med okänt djup. Jag felbedömde givetvis djupet på ett visst kärr varefter hjulet först fastnade i geggan för att därmed hjälpa cykeln att slänga mig handlöst ner med huvudet rakt ner i den sunkiga och framför allt illaluktande geggan. Självfallet garvade samtliga medcyklister hejdlöst medan jag försökte tvätta bort den vedervärdiga stanken i ett vattendrag =)

Cell-Erik sa:
Jag kanske varken gjort någon brutal eller uppseendeväckande vurpa, men dock en ganska rolig. Det var i början av april när smältvattnet ännu ej torkat och skogen var överfylld av lömska kärr med okänt djup. Jag felbedömde givetvis djupet på ett visst kärr varefter hjulet först fastnade i geggan för att därmed hjälpa cykeln att slänga mig handlöst ner med huvudet rakt ner i den sunkiga och framför allt illaluktande geggan. Självfallet garvade samtliga medcyklister hejdlöst medan jag försökte tvätta bort den vedervärdiga stanken i ett vattendrag =)
haha, kan inte ha varit så skojj, även om du verkar ha klarat dig undan fysiska skador (?), kan nog stoltheten ha blivit alvarligt skadad;)

//Axel

F

freppen

Guest
min fetaste vurpa va när ja försökte cyckla över en bänk (en sån här med bord och sittplats ihopspikade och är gjort av träd) direct på bordert inte sittplatsen först, så jag for ju baklänges och först slog i huvet i stengolvet rejält, sen fick jag först cykeln på smalbenet (ont) sen fick jag handtaget på armväcket och de va inget gummi eller nått som skydd på de så jag fick fara till akuten å ja va där i 4 dar för ja fick en jävla hjärnskakning å armen kunde ja knappt andvända på 3 å en halv vecka..... surt

gideonsson

Ny medlem
full fart nerför brantaste backen i stan+
rutten cykel+
bromsarna tog inte +
rakt in i en tegel mur = 2 krossade knä skålar hjärnskakning å några andra mysiga saker :p

mackep

Ny medlem
bailade en ganska hög c-rail första dagen i backen och bröt armen på två ställen men jag fortsatte köra no poles i 3dagar till för jag kunde inte hålla i staven, sen böjade det svullna och en en del av sässongen va förstörd :/

Perrrra

Ny medlem
Coke sa:
bailade en ganska hög c-rail första dagen i backen och bröt armen på två ställen men jag fortsatte köra no poles i 3dagar till för jag kunde inte hålla i staven, sen böjade det svullna och en en del av sässongen va förstörd :/
Hur c-railar man med mtb?

och varför cyklar du med stavar?

J-rockner

Ny medlem
jag cyklade en gång och då skulle jag kliva av den när jag stannat den och då tappa jag den så den blev repad!

haha. Cykla å amtidigt kolla bakot å prata med en kompis.
Inte se vart man åker.
Åker in i en splitter ny volvo.
Reapar lacken.
Drar där ifrån snabbt som fan.
Får veta att det var min forbollstränares splitter nya volvo.

emmmil

Ny medlem
asså fett pinsamt detdär med volvon.de värsta e om man pajar nån annans grej o får peja-bryter nått...men minst föredrar jag no-familylanding

somebody sa:
Inte fan ska man skryta om att man vurpar. Vurpor är bara ett bevis på att man har dålig kontroll och ger sig på saker man inte klarar.
HAHA ja eller så visar de att man sattsar lite å inte bara fegar hela tiden. ;)

själv har ja lyckats bryta armen och benet detta året så får se vart de slutar.
haha den fetaste crashen var nog endå när ja skuttsade en kompis ner för en ass fet backe på min kärring hoj, så när ja skulle bromsa in längst ner i backen innan dom där 2 feta järn räckena som sitter framför en stor trappa så kom ja på att jag 2 dar innan hade lackat om cykeln och glömt att koppla in bromsen igen så vi gled la 10-15m på ren asfalt och sen dunkade in i ett jävla staket.

de kallar ja pain.

surfer_boy sa:
somebody sa:
Inte fan ska man skryta om att man vurpar. Vurpor är bara ett bevis på att man har dålig kontroll och ger sig på saker man inte klarar.
HAHA ja eller så visar de att man sattsar lite å inte bara fegar hela tiden. ;)

själv har ja lyckats bryta armen och benet detta året så får se vart de slutar.
haha den fetaste crashen var nog endå när ja skuttsade en kompis ner för en ass fet backe på min kärring hoj, så när ja skulle bromsa in längst ner i backen innan dom där 2 feta järn räckena som sitter framför en stor trappa så kom ja på att jag 2 dar innan hade lackat om cykeln och glömt att koppla in bromsen igen så vi gled la 10-15m på ren asfalt och sen dunkade in i ett jävla staket.

de kallar ja pain.
haha oj glömde att ja kört in i en merca me en gång å de va inte kul å billigt :S

vikman

Ny medlem
cykla mot hoppet, framhjulet lossnar, överstyret, huvve i asfalten= minnesförlust, hjärnskakning och en riktigt fin reva i fejjan:p

2cool4school

Ny medlem
min kusin som är 8 år hade byggt en bana med cykel och så en dag hade hans far varit där med fyrhjulingen så det hade blivit ett dike över hans bana men och han såg inte diket och for rätt ner i det och flög över styret och landade med ansiktet före i backen han fick sy 12 stygn i mungipan, 5 stygn under ögat och fick massa skrapsår på kinden och örat.....

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp