Vurpor

Phille

Ny medlem
Vurpor
Tjena
När kan man säga att man vurpat ordentligt, jag har flygit över styret några gånger och pajat några växelreglage (alldrig i skogen), men jag har alldrig brutit något? Är det en ordentlig vurpa?

Vurpor
Ne de kan man väll inte säga...
En riktig vurpa ska väll uppfylla minst ett av dessa kriterier.
1. transport där ifrån men ambulans/helikoppter
2. knäckt ram på cykeln
3. hjul som ser ut om 8or
4. böjd fram gaffel
5. man får kapa ett träd för att få loss cykeln
6. skrubbsår på minst 40-50% av kroppen.
7. man blir över körd av minst 3 med cyklister
8. knäkt minst ett ben i kroppen
9. eller slitit av mint ett ledband
10. Spräkt hjälm o ett huvud som ser ut om en melon.
Har man lyckats med nått av detta kan man väll säga att man skrotat ordentligt... o fixar man alla 10 i samma krach så kan man titulera sig kung på kracher...

Kalle...

Vurpor
hej!
jag har lyckats med 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10 (nästan hjälmen sprack men inget melon huvud).
räknas detta då som en rejäl vurpa?

självklart hände allt i samma vurpa.

Är det någon som matchar eller är jag kung?

/ebbot

Hur man gör för att lyckas:

1. tag ett berg med en j*vligt brant downhillbana
2. lägg en kort del av bansträckningen på en 4x4 väg
3. tag en cyklist som kommer i 60-70 nedför
4. lägg efter detta till en jeep som kommer upp för dennes väg
5. slå ihop dessa två och du har min vurpa

när man kommer på denna bilväg kommer man precis från speebowlen (70 km/h) upp för en liten backa (50 km/h) , ut för en liten skidbacke (blå) ´sedan kommer den berömda jeep vägen, det gick ganska fort kan jag säga...

att sägas till mitt försvar är att jag fick en helt ny cykel och
jag trillade inte bara in i bilen utan också mot ett träd...

/ebbot - mannen, myten, kungen

Vurpor
Jag har också vurpat bra en gån när jag på skojs skull tog min lillasyster kompis lilla cyckel och skulle kolla vad den gick för på grusvägen då ena gummihantaget flög av och jag tok krasade fick fina köttsår på vänster ben som sedan vart infekterade för det var grus och skit i det och sen åkte vi till sjukhuset där dom gnugade ur allt med pincet och en bommuls tuss med sprit på. Sen fick jag gå med kryckor i en vecka bara.

Danne

Vurpor
Jag var och trashade runt i ett sandtag (mycket ball) och skulle hoppa från den fasta kanten å landa i nedförsbacken men framhjulet skar åt helvete så jag och hojen gjorde kullebyttor tillsammans ner för hela branten och jag lyckades skära ett långt jack i låret, det var en härlig vurpa!

Vurpor
jag har inte lyckats med några värre cykelkrascher. men en badkrasch som heter duga.
dök på för grunt vatten, indiandyk, raktner. slog plattskallen i botten, bet ihop, slog av 8 framtänder(alla). fick en lättare hjärnskakning. men lyckligtvis nog är nacken hel o jag har inga men i ryggen heller, hella yeallah!!!

Vurpor
Ifall vi ska snacka om vurpor på annat än cyckel oxå så måste jag bara säga att jag har fått en sprick i armen när jag skulle åka kundvagn.

Vurpor
Fjoss, brytit armen 3 gånger på fyra år nu :/
Klantade ett vanligt race första och andra gången försökte jag mig på en bakåtvolt med en skrotbmx. Kom ett ½varv innan jah crasha :/

*3:e gången klantade jag ett hopp i Gesunda (snön hade blåst upp längs ett hus och vi tänkte hoppa över det, lr iaf jag, dom andra landade åp andra sidan kanten så att säga,, fanns inget att landa på när jag var över :(

Vurpor
att crasha en backflip på cykel e ju fett mycket fetare än att sätta en, iaf för oss andra, kanske inte för dig...

Vurpor
jag cykla ner för en ganska så brant backe med BMX när jag komner på asfalten neraför så skulle jag börja trampa på som attans då hoppar kjed helvette av ja flyger nog 1-2 meter i luften över styret cykel följde med på nått konstigt sätt landar på ansiktet å skrapar upp halva , sen så får jag bröst korgen på stryret så att 3 revben gick av plus en bryten handled

räknas?

Vurpor
Jag såg en stor kille (på bredden) skulle olla över en lastpall med mtb för ett par år sen.. Först körde han ganska sagta å olla upp på den å så sen trodde han att han skulle klara att olla över hela eller något :) Han tog rjält med fart, ollade upp med framdäcket, bakre däcket slog i kanten å gjorde så att cykeln välte frammåt så killen slog i asvaltan med ansiktet och skrapade bort all hud från ansiktet typ.
De såg inte trevligt ut. Men jag tycker inte han var så smart som gjorde det på asvalt med en skräpig mtb.
Visste att det skulle gå åt helvete innan han gjorde det :)

Vurpor
Hehe när vi ändå snackar vurpor; min far gjorde en trevlig vurpa för några år sedan. Han har en gammal cykel med bockastyre och tunna däck. Så en dag för ca 4 årsedan när han var på väg till jobbet så få han syn på en uggla (!) komma flygande och isf att titta på vägen så tittar han på den. Så råkar han komma ut i lösgruset vid sidan av vägen och det tar tvärrstop! Han flyger över styret med huvet före ner i gruser/asfalten. Detta med följd av ambulans eskort till sjukan och några stygn under ögat. När jag kom hem och fick se farsan så trode jag först att han hade fått stryk :P

Vurpor
Jag tycker de räcker ifall man har brutit nåt,då kan man säga att man har gjort en riktig vurpa.
Men ska man göra en STOR vurpa ska man göra som de står på listan högst upp.

Vurpor
det var kanske ingen stor vurpa men iallafall klantigt, jag och nåra kompisar var på väg hem till skolan då jag skulle dra på bakhjulet före en bro , då när jag tagit mig nåra meter så tränger en kompis in mig i räcket ( inte med flit asså) så jag faller över och landar på landmassan 1m från vattnet. om det hade hänt 10m längre bort hade jag fallit 15m ner från bron och drunknat i det iskalla vattnet!..hade inte varit så roligt!

Vurpor
Fakta:

1. Svinfort genom kurva.
2. Sladd pa bakhjulet.
3. Ny riktning mot trad.
4. Framhjulet spikrakt in i tradet.
5. All vikt bakom sadeln.
6. Kroppen ror sig nerat/framat.
7. Fotleden bruten.
8. Sprillans Marsocci JR T i tva delar.
9. Deemax framhjul at helvete.
10. Ambulanstransport.
11. Skitig cykel medtagen i ambulansen. Skon ambulanspersonal...

/Knarren

Vurpor
Klart att man vurpar. Mer eller mindre hårt beror väll på hur man är funtad uppe i skallen. Om du känner på dig att det verkligen kommer att gå skit och du provar ändå ja då går det skit. Känner du att ja det här pallar jag nog då kör du och klarar det oftast. Jag anser att jag utvecklas bra även utan att vara dumdristig och ge mig på saker jag inte klarar. Vurpar jag så håller jag det hällst för mig själv.

Vurpor
hehe igår kväll så drog jag en rejäl krasch..hade varit på kiosken o köpt en dricka så cyklade jag med den i handen o fick för mig att hoppa i ett hopp med ca 4 lr 5 meters gap o glömde bort att jag hade drickan i handen :P landade snett som fan..fick massa skrapsår o så gick fantaburken sönder =(

Vurpor
min fetaste vurpa va när jag skulle göra en trippelvolt med 325graders vänstervrid o landade uppockhnerbaklänges på en panda som slet ur mig ryggraden och puttade ner mig i en fet conteiner med syra så jag frätte av mej all hud..

Tillbaka
Topp