wakeboard efter vattenskoter ?

• Trådstartare Trådstartare Wisdom
  • Start datum Start datum
W

Wisdom

Guest
Nån som vet om det går bra att åka wakeboard efter en vattenskoter ?

Visst kommer de att fungera. Men om du frågar mig så tycker jag inte att de är optimalt att åka wakeboard efter vattenskoter. För de första så får du inga sköna vågor efter vattenskotern sen så hamnar du även lite långt ner med linan om du inte har en speciellt wakeboard anordning som finns till några sea-doo.
Sen så kommer vi till de här med styrningen, visst de går att styra helt ok. Men problemet är att när du åker wakeboard och ska gå ut och ta fart för att t ex hoppa i en våg så blir de nästan som att du drar med dig skotern lite i sidled. Så om du pressar wakeboarden i en kurva samtidigt som skotern svänger så kan de kännas riktigt instabilt för den som kör skotern.
Men summa kardemumma, om du bara vill testa på att åka wakeboard och inte har allt för höga krav på åkningen så funkar de alldels utmärkt.
Sen de positiva är att de är super enkelt att komma upp ifrån vattnet om du är nybörjare eftersom att skotern är så stark.

vattenskoter är perfekt att ha om man har rails/boxar. för då kan man köra på lite grundare vatten.

Det är vattenskoter man använder i de flesta tävlingar och filmer när det gäller wakeboard (när man åker i byggda hopp å rails) De flesta vattenskotrar orkar att dra vattenleksaker! Vattenskidor e underbart att åka efter vattenskoter:)

Och de som Simon skriver om styrning och svängar stämmer inte alltid. Enligt mina erfarenheter så sladdar inte vattenskotern alls hur mycket du än pressar utåt. Tilloch med min Jerry-båt med helt platt 2.5 skrov och 15hk funkar br utan att slira!

Det är inga problem för en ny vattenskoter idag att dra wake, men grejen e som det har sagts tidigare att den är för lätt och att men drar den i siled och då kommer jetstrålen ovanför vattnet och då tappar den fart vilket är jobbigt, blir heller inga schysta vågor, men det funkar helt klart att åka
Så är det för mig när jag åker efter våran 4m RIB båt...den är för lätt.

BroNse sa:
Det är inga problem för en ny vattenskoter idag att dra wake, men grejen e som det har sagts tidigare att den är för lätt och att men drar den i siled och då kommer jetstrålen ovanför vattnet och då tappar den fart vilket är jobbigt, blir heller inga schysta vågor, men det funkar helt klart att åka
Så är det för mig när jag åker efter våran 4m RIB båt...den är för lätt.
intsämmer. haha så va de för mig me när vi körde efter den lilla ribben;P

Tillbaka
Topp