wakeboard fena förliten?

n_erik_n

Medlem
wakeboard fena förliten?
Hej något konstigt har hänt mej.... när jag körde wakeboard idag så fick liksom nt fenan fäste ivattnet,körde ut på en heelside och försökte att svänga så mycket som möjligt alltså nästan ligga ner bakåt och ladda för ett toeside hopp.... och då så typ vänder sej brädan på tvären och jag ramlar på baken! ska det vara så? vågar nu nt luta så mycket bakåt som möjligt pga av det... är det så på era brädor också? det har hänt totalt 3 gånger,2gr på hs och en gång på ts... kan det bero på att fenorna är för små?? har dem jag fick med när jag köpte mitt wakeboardpaket.
vad tror ni?

Senast ändrad:
wakeboard fena förliten?
Dom flesta duktigare åkare åker helt utan centrum fena. alltså endast de två små ingutna som är i själva brädan. Inte så på alla modeller! men ja gissar att antingen så åker ni för fort eller så har du för lite tryck på hälkant. kan vara av många orsaker, för liten bräda för din vikt eller för löst spända bindningar, kan också vara din kant teknik eller styrka i underbenen som gör det svårt att hålla emot de krafter som uppstår vid ett kraftigt skär.

Hoppas detta hjälper inför den nya säsongen.

//R

wakeboard fena förliten?
Jag har bara ~20ggr men jag har då aldrig åkt med centrumfena och det fungerar ju klockrent :P

Jag har inga fenor på min snowboard heller och vad jag vet är det svårare att få grepp på snö än på vatten ;)

Hur fort kör ni? Vi brukar ligga på 18-20 knop

Tillbaka
Topp