wakeboard Jula?

wakeboard Jula?
Med tanke på att du frågar på freeride kommer det antagligen hagla in svar om hur mycket bättre brädor som kostar mycket mer är. jag har ingen erfarenhet av brädan, men vet att så brukar vara fallet med billiga grejer inom allt från longboard och skidåkning till matlagningsredskap och utedass..
Troligtvis är julas wakeboard en helt okej bräda om man har en båt och vill kunna dra lite när man har ett gäng kompisar med sig. Antagligen känner en åkare med koll på grejerna skillnad, medan vi andra nog bara känner en psykisk skillnad.

my 50 cents

wakeboard Jula?
Totemann sa:
Med tanke på att du frågar på freeride kommer det antagligen hagla in svar om hur mycket bättre brädor som kostar mycket mer är. jag har ingen erfarenhet av brädan, men vet att så brukar vara fallet med billiga grejer inom allt från longboard och skidåkning till matlagningsredskap och utedass..
Troligtvis är julas wakeboard en helt okej bräda om man har en båt och vill kunna dra lite när man har ett gäng kompisar med sig. Antagligen känner en åkare med koll på grejerna skillnad, medan vi andra nog bara känner en psykisk skillnad.

my 50 cents
+1

Antagligen kommer du som nybörjare inte känna så stor skillnad och du kommer lära dig att åka.

Nackdelen som jag kan tänka mig om man köper sådant här jämfört mot dyrare saker är andrahandsvärdet men det är väl inte så stort problem det heller :P

Dock är det ju jula så det kanske inte håller mer än en vecka ;)

wakeboard Jula?
har erfarenhet av billiga bindningar sen tidigare. viktigaste delen av din setup och ju billigare brukar betyda desto mer obekväma, glappiga etc.. köp isf billigare bräda och dyrare bindningar..

kolla på blocket, wakeboards är svindyra nya men brukar inte ta så mycket stryk.. så begagnade brukar va fett prisvärda

prisvärt paket

wakeboard Jula?
Jag håller med ↑↑ att det absolut är värt pengarna om man är sugen på att testa lite. Men det är framför allt bindningarna som förstör lite. Jag kör med ett par bra obrien bindningar. Jag testade en kompis bräda som hade billiga bindningar som den från jula. Det var stor skillnad, då baksidan var kort och bara gummi nästan. Man fick inget stöd alls och fladdrade runt okontrollerat.

Men om eknomin inte tillåter dyrare prylar ska du absolut köra på den ;)

wakeboard Jula?
Totemann sa:

my 50 cents
+2

wakeboard Jula?
www.froggy.se har rea på 2010 års grejjerna , kolla lite där istället .. risken är ju stor att jula grejjor inte kommer hålla, alternativt kommer du tröttna för att bindningarna kan vara sladdriga o.s.v.
Själv har jag inte åkt på någon biltema eller jula bräda, tyckte inte att det kändes värt att lägga pengarna på när jag såg biltemas wakeboard som såg ut som nån toys'r'us leksak. Inhandlade istället en bräda från Froggy och det var värt :)

wakeboard Jula?
Det är inte värt att lägga pengar på nått billigt från Jula eller Biltema. Har själv erfarenhet av biltema brädor, man sitter fast dåligt och allt är ostabilt. Nu kör jag på en Obrien Vice och det är verkligen stor skillnad och så mycket roligare!

wakeboard Jula?
Som nybörjare kommer du känna skillnad på bindningarna, de spelar en ganska avgörande roll.
Man behöver inte ha "koll på grejerna" för att känna att en bindning är bra eller dålig, eller uppskatta en dyrare och bättre variant.
En inte helt oviktig fråga är vad för båt du kommer åka efter? Är det plastekan med 30 hk, eller är det en 2-tons båt som drar upp en bra våg?

Redan när du trycker till lite, gör 180 och börjar hoppa wake-to-wake kommer du känna STOR skillnad på de billigaste bindningarna jämfört med de dyra.

När det gäller Jula's wake, så skulle jag avråda. Har du låg budget, så kolla på blocket. Generellt används wakeboards ganska lite och är ofta i bra skick, var dock observant på sprickor i bindningar och bräda.

Undvik biligaste varianten av Obrien. Bindningarna är riktigt dåliga. Vissa årgångar av brädorna har haft kvalitetsproblem.
Skimarine.se har ett märke som heter BASE som har budgetprylar som funkar bra. Finns även hos sportstyle.se.
Kolla annars t.ex NoComply, Liquid Force är bra saker. Dyrare, men du blir nöjd.

Du kommer med största sannolikhet ha roligare med en beg. bra bräda med bra bindningar, jämfört med en ny budgetwake från Jula.

wakeboard Jula?
Daniel-LAB sa:
Som nybörjare kommer du känna skillnad på bindningarna, de spelar en ganska avgörande roll.
Man behöver inte ha "koll på grejerna" för att känna att en bindning är bra eller dålig, eller uppskatta en dyrare och bättre variant.
En inte helt oviktig fråga är vad för båt du kommer åka efter? Är det plastekan med 30 hk, eller är det en 2-tons båt som drar upp en bra våg?

Redan när du trycker till lite, gör 180 och börjar hoppa wake-to-wake kommer du känna STOR skillnad på de billigaste bindningarna jämfört med de dyra.

När det gäller Jula's wake, så skulle jag avråda. Har du låg budget, så kolla på blocket. Generellt används wakeboards ganska lite och är ofta i bra skick, var dock observant på sprickor i bindningar och bräda.

Undvik biligaste varianten av Obrien. Bindningarna är riktigt dåliga. Vissa årgångar av brädorna har haft kvalitetsproblem.
Skimarine.se har ett märke som heter BASE som har budgetprylar som funkar bra. Finns även hos sportstyle.se.
Kolla annars t.ex NoComply, Liquid Force är bra saker. Dyrare, men du blir nöjd.

Du kommer med största sannolikhet ha roligare med en beg. bra bräda med bra bindningar, jämfört med en ny budgetwake från Jula.
okej ska kolla om jag hittar ngt :) för det är budgeten som tar emot:P

wakeboard Jula?
Tar budgeten emot är det lika bra att lägga ner wakeboard för jävlar va bensinen kostar när man väl ska åka ;)

wakeboard Jula?
linder sa:
Sonite sa:
Ähhhhh vadå 16,30kr/l är väl inte så farligt? :D :S
Nejdå! inte alls :P
Men ska man åka en helg så har man ju gjort av med mer pengar på bensin än vad brädan från jula kostade :P
gymnastikboy sa:
det är ju farsan som kör båten xD
Då kan ju farsan köpa wakeboarden också, så bättrar vi på wakeboardens pappa betalar status lite till :D
men han tycker det är kul och köra båt så då kan jag passa på att åka wakeboard:P men han sa att wakeboarden får jag köpa själv...

wakeboard Jula?
alltså.. köp ingen dyr wakeboard, bara pengarna i sjön om man inte har en båt som drar upp det svall så att man kan utnyttja brädan lite. Har man en vanlig båt så är det mer värt att lägga degen på en wakeskate, billigare, roligare och man kan utnyttja sin båt maximalt

wakeboard Jula?
Köp inget Jula, biltema, watski osv. Brädorna går inte åka på förutom rakt efter båten. Bindingerna sitter inte ordentligt och dom håller inte heller.
Det billigaste bra paket enligt mig är Free Motion Frequency. Tilverkat av Liquid Force fast däres billiga linie. Finns båda på 720sport.se och Nocomply.se
Båda ställen vet va dom håller på med. Då får du grejer där du även kan få tag i reservdelar om nått går sönder.
Annars är Liquid force världens största wakeboard märke med dom bästa och mest tåliga produkterna.

wakeboard Jula?
började åka på en bräda från Team sportia, året efter köpte jag en begagnad Obrien Valhalla å vilken jävla skillnad!
På alla punkter! Så säger som många andra köp hellre nåt bättre begagnat än billiga nya grejer.
(Kör idag på Liquid Force är super nöjd!)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp