Wakeboardfilm 2006

Wakeboardfilm 2006
Gsnell sa:
grym film tycker jag ...jag tyckte ni fick grymt bra höjd trots att vågen inte var så överdrivet stor. beror det mkt på wakeboard bågen eller?? alltså e det värt att fixa en??
ja, den hemmabygda bågen gör mycket...man dras uppåt istället för neråt... å så ser båten grymmare ut också...

Wakeboardfilm 2006
Hmm.. Ute i stugen och åker lite wakeborad just nu.

Klarar wake 2 wake lätt nu, ska försöka grabba eller något lite senare idag.
Sätter 180 från wake 2 wake men bara om jag åker in switch :D

Och har jääävligt ont i nacken nu efter gårdagens misslyckade försök på 360 slide, har märkt att man aldrig gör sig illa på hopp utan endast när man trillar i rotationer..

Hursomhelst!

Har ett problem, vi har en 75 kh mercury 2 takt (06:a) och en ryds 510 gti. Jag vill kunna starta från vår flytbrygga och hoppa i vattnet såsom ni gör på filmen men har som sagt ett problem, alltid när vi försöker starta från bryggan vill inte motorn dra, den bara bubblar och dör (!) Händer aldrig i vattenstart. Självfallet är det för att motorn blir lite sne för att vi bara står och puttrar i 20 sek men hur ska vi lösa det? Har testat varvat upp den rejält utan växel och sedan dragit 3-4 sek senare men löste inget...

Eftersom ni kör med en 55 kh så borde det vara en 2-takt, har ni upplevt detta problem?

Wakeboardfilm 2006
Aha!

Vi har inte elektrisk insprutning tydligen... Kostade 10 lax extra. Ska försöka ändra luftblandningen imorgon så får vi se

Wakeboardfilm 2006
Man behöver inte starta från noll till fullgas...prova att starta ganska mjukt med slak lina och accerlerera succersivt. Sen när linan börjar blir spänd drar du på fullt.

Wakeboardfilm 2006
Riktigt skön film! Älskar Fort Minor, perfekt musikval.
Måste se till att skaffa mig en båga liknande den ni har.
Lämnade du in ritning till någon som svetsade ihop det till dig eller hur gjorde du?

Wakeboardfilm 2006
mericsson sa:
Riktigt skön film! Älskar Fort Minor, perfekt musikval.
Måste se till att skaffa mig en båga liknande den ni har.
Lämnade du in ritning till någon som svetsade ihop det till dig eller hur gjorde du?
Pappa ritade och svetsade bågen helt själv. Blev prima!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp