Walkie Talkie

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lubis

Ny medlem
Walkie Talkie
Märkte under skidveckan i Val d`Isere jag precis kommi hem ifrån att om man är fler personer än 3 st så kan det vara bra med nån sort kommunikation mellan skidåkarna.
Är det nån som vet nåt bra bra sätt att kommunicera? Mobiltelefon funkar ju, men det kostar därefter. Mina tankar går till ett par stöttåliga och vattensäkra radiosar som man kan ta med sig. Var köper man sånna och är det nån som har nån erfarenhet av det?

Walkie Talkie
Enligt egen erfarenhet funkar det jävligt bra att ha radio med sig. Det är dock att föredra att alla i gruppen har en - man vet aldrig vad som händer. Vid skadefall är de värda sin vikt i guld!

Walkie Talkie
flip sa:
Enligt egen erfarenhet funkar det jävligt bra att ha radio med sig. Det är dock att föredra att alla i gruppen har en - man vet aldrig vad som händer. Vid skadefall är de värda sin vikt i guld!
haha å radios väger mkt har jag hört, var bara tvungen...

Walkie Talkie
vi hade walkie talkies när vi var i norge:) fungerade svinbra, dessutom var det väldigt kul om man råka få in nån norman på tråden :D

Walkie Talkie
Typ leksaksaffärer, och säkert på friluftsaffärer... Det finns ju två olika slags walkie-talkie, dom där typ leksaks som är lite billigare, men med sämre räckvidd, och jaktradio:r. Till skidåkning rekomenderar jag starkt det andra alternativet, då de har en räckvidd på mer än 1 km, mot knappt 400m med vanliga. Om ni ska ha de billigare, reckomenderar jag starkt Cobra, stöttåliga, små och laddningsbara...

//Axel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp