Watea 114

innsbrooklyn

Ny medlem
Watea 114
Hej.

Är det någon i det här landet som redan äger ett par Fischer Watea 114?? Jag får mina på Måndag!! och det var helt omöjligt att hitta någon som helst info om skidan i förväg!

Så i fall att jag är Sveriges första Watea 114 ägare ska jag skriva lite om den och lägga upp några bilder. Om någon annan har någon erfarenhet är jag väldigt intresserad av dessa åsikter.

/Björn

Watea 114
innsbrooklyn sa:
och det var helt omöjligt att hitta någon som helst info om skidan i förväg!
Måtten, konstruktionen och designen har ju funnits ute länge (ett par månader) det är väl recensioner som saknas?

Watea 114
Har du köpt en skida du inte vet nåt om?:S Låter ju ganska heltokigt, det skulle ju kunna bli hur fel som helst? Låt oss hoppas att jag missuppfattade texten.

Watea 114
Mindre än 20 timmar kvar! självklart har jag läst lite om den informationen som finns på nätet och snackat med en snubbe jag känner som jobbar åt fischer men ingen jag träffat har testat skidan än. För att inte verka heltokig kan jag ju försvara mig med att jag får den direkt från fischerfabriken till ett ganska bra pris..

Imorn kommer bilder och ett första intryck!!

Watea 114
Åka Skidor har med skidan i senaste numret, där 12 offpistskidor testas.

+ Allround, följsam.
- Sticker inte ut. Båtnosen känns meningslös.

"Lite av fatskins svar på mellanmjölk"

Själv dricker jag massor med mellanmjölk, så skulle säkert passa mig.

Watea 114
innsbrooklyn sa:
Mindre än 20 timmar kvar! självklart har jag läst lite om den informationen som finns på nätet och snackat med en snubbe jag känner som jobbar åt fischer men ingen jag träffat har testat skidan än. För att inte verka heltokig kan jag ju försvara mig med att jag får den direkt från fischerfabriken till ett ganska bra pris..

Nå; har du testat skidorna än? Är själv sugen på ett par nya och sneglar lite på Watea? Skillnad mot 101:orna?

Watea 114
rautakanki sa:
innsbrooklyn sa:

Nå; har du testat skidorna än? Är själv sugen på ett par nya och sneglar lite på Watea? Skillnad mot 101:orna?
114 har sjukt mjuk nos. annars är ju måtten, som synes, lite annorlunda... :)

Watea 114
Har ett par 06/07 101:or och är jäkligt nöjd med dem; en mkt bra allround-skida. Nu är jag sugen på ett par nya och frågan är om 114 är lika allround eller om den ´sjukt mjuka nosen´ gör den helt kass i hård pist - även om pist är bara transportsträcka till offpist vill jag dock ha en skida som är åtminstone lite åkbar i pist...

Tillbaka
Topp