Whistler 08/09

Whistler 08/09
tjenispenis

är en tjej som nu gör lumpen (muckar i mitten av november) och är grymt sugen på att säsonga i whistler till vintern! vet att jag kanske är lite väl tidigt ute, men tänkte bara kolla om det är någon som säsongat/varit där tidigare? var börjar man? var fixar man jobb & boende? vad ska man tänka på? går det att fixa boende i whistlers egna personalboende? jag vill veta ALLT! :]

Whistler 08/09
sugen på att ha sällskap?? jag hakar gärna om du hittar nått å tycker hyran är dyr och du vil dela med någon.. är en tobaksfri och rumsren kille.. =)

Whistler 08/09
tja tja!!! Jag va i Whistler nu, kom hem för en månad sen, fucking fabolous säger jag bara :) ska tillbaka nu snart igen, Håller på o letar boende själv men du kan kolla lite på piquemagazin, det är deras egna tidning där läggs det upp annonser om boende osv... kan hålla dig uppdaterad annars!!! ha d sweet!

Whistler 08/09
tjena,
vi är fyra grabbar som ska åka till whistler nu och göra en säsong. Vi letar boendet för fullt och om det är någon som har idéer eller har lust att dela hojta till!

Whistler 08/09
Tjena, mina planer är också på att ta mig till whistler säsong 08/09. Kollar också efter boende men är för tillfället själv så letar efter några att dela med.
Hör gärna av er om sällskap önskas :) Social och mycket trevligt =)
/Gustav

Whistler 08/09
Guppe sa:
Tjena, mina planer är också på att ta mig till whistler säsong 08/09. Kollar också efter boende men är för tillfället själv så letar efter några att dela med.
Hör gärna av er om sällskap önskas :) Social och mycket trevligt =)
/Gustav
Hej gustav!
Jag är rese kamrat med "creamybrother"... vi har mailat runt lite och blivit uppmanade att åka ner så tidigt som möjligt... köpte en resa precis nu, och jag åker den 24 sept. Vet inte riktigt hur dem andra i mitt sällskap skall gå till väga men jag vågar inte riskera att biljettpriserna går upp. Men hjälp till att leta boende och hittar vi något där alla kan bo så är du jättevälkommen!
/ Jens Jadenius

Whistler 08/09
hm. känns som alla har problem med det här boendet.. om alla slog sig samman kunde man ju typ bo i ett helt slott.. hah. nej men tack för alla svar! pique magazine verkar riktigt bra!

Whistler 08/09
Jag och en polare ska också ner till kanada, börjar nog dock i fernie för att sedan ta bilen till whistler.. verkar bli ett gäng svenskar där!

Whistler 08/09
beatmenexttimesucker sa:
hm. känns som alla har problem med det här boendet.. om alla slog sig samman kunde man ju typ bo i ett helt slott.. hah. nej men tack för alla svar! pique magazine verkar riktigt bra!
Vi är jävligt intresserade av att slås ihop med folk... det finns ju sjukt stor hus runt omkring i whistler! så att din idé är faktiskt inte så dum! Men problemet är att hitta folk...
Alla hus med rimliga priser i Pique verkar redan bokade. Och det verkar inte trilla in några nya annonser

Whistler 08/09
Boomchackalack sa:
larsed sa:
nån som vet när själva säsongen börjar? när är det mest med snö och minst med åkare :)
Säsongen börjar 1 oktober.. Men tyvärr är det nog som det brukar vara på alla andra orter
mest snö = mest åkare.
denna säsongen öppnade berget den 17 november. tro mig, det finns ingen tid när det är lite åkare, efter varje dump så invaderas stället av människor som skolkar från skola och jobb.

bästa sättet att hitta boende är via pique, eller att känna någon som har ett ställe här borta. för att lyckas med pique så RING, maila inte bara...

Whistler 08/09
jag är sjukt sugen på whistler, åker isåfall ensam och har jobb i sverige året ut men efter nyår drar jag kanske. så jag slår mig gärna ihop med andra! f.zakrisson@hotmail.com

Whistler 08/09
Vi är 4 st personen mellan 20-23 år som är intersserade av ett stort hus som kan delas av flera personer. Hittar någon något hus så är vi på och vi hör av oss om vi hittar nåt!

Whistler 08/09
är grymt sugen på en säsong i whistler. hade tänkt åka oktober-november. åker själv i brist på kompisar med samma intresse.... vill gärna dela boende! så det är bara att höra av sig om någon skulle ha plats..! :)

Whistler 08/09
Har precis fått jobb i WB's skidskola och drar över i början på december. Tänkte bo i personalboende för att lära känna lite folk om ingat annat roligt alternativ dyker upp.

Whistler 08/09
jag har en lägenhet med2 platser över mitt i byn, sjukt nice lägenhet med 2 min till gondolerna och mitt emot en av whistler´s goaste nattklubbar ifrån 1 november!! maila annaekbladh85@hotmail.om om någon/några är intresserade/ Anna

Snödjup

Tillbaka
Topp