Whistler 09/10

elin3

Ny medlem
Whistler 09/10
Hej
Jag och en kompis tänkte dra till Whistler någon gång i november och letar nu boende. Var i Verbier förra säsongen bitvis och jobbades i skidskolan så hade tänkt jobba i Whistler som skidskolelärare denna säsongen. Ser att vissa redan fått tag på boende men vore skönt om man kunde få tag på ett chalet ganska många så blir det väll inte allt för dyrt. Borde starta en grupp på facebook för att samla alla som ska eller planerar att åka till Whistler i vinter. Har någon någre bra tips på vart man bör leta boende för de flesta annonserna jag har sett gäller för att hyra minst ett år.
Hör av er om ni har patser över eller tips angående boende, typ creekside vs centrum.

Whistler 09/10
Med tanke på att det är OS-år och att vissa av de alpina grenarna kommer att köras i Whistler innebär en del problem för säsongare som letar boende.

Precis som du säger kommer många fastighetsägare och uthyrare kräva att man minst hyr sitt boende i 12 månader. Anledningen stavas pengar. Under OS-veckorna kan man som hyresvärds tjäna grova pengar om man har ett rum ledigt jämfört med en medioker säsongarhyra.

Du nämner Creekside men kolla även upp grannbyar som Pemberton och Squamish som ligger ca 20 minuter från Whistler centrum.

Lycka till med boendet, säsongen och skidåkningen!

Whistler 09/10
Hejsan

Jag och en kompis är också i full gång att planera kommande säsong.
Har letat runt en hel del på internet och det är minst sagt tufft att hitta boende.
Som det är nu fick jag nyligen ett negativt svar på ett dubbelrum men tips om en annan deal, ja läs själv..

Dear Victor:
That suite is available now however we do have another nice 2 bedroom 2 bathroom townhome available for $4000 CAD per month for a 6 month winter lease. Max 6 persons permitted. It is in the same complex as the one presently advertised and it is an awesome deal as it encompasses the Olympic time period (it's been $4K per month for the last 4 years inclusive of everything)

Vi är som sagt två glada laxar och behöver påök med max 4 i så fall. Intresserade?
Hör gärna av till, lundgren.victor@gmail.com

Har mailat om mer ingående info..

Whistler 09/10
Hej, later som ett bra boende. Jag har redan henkat på nagras boende i creekside sa jag ar all set. Ni kommer inte ha svart att hitta rommies med tankte pa att det ar sa manga som soker accomomdation.
ses sakert dar! lycka till

Senast ändrad:
Whistler 09/10
Får du jobb som skidskolelärare för berget, Så får du bo i "staffhousing" om du vill.
Dom slänger inte ut sina gäster under OS.

Whistler 09/10
aa, fast jag bor hellre i en lagenhet med nagra jag vet vilka det ar i forhand och dar man far ett eget rum, for i staffhousing ar jag radd att behova dela rum nan brud jag inte alls kommer komma overns med.

Whistler 09/10
OlaMelin sa:
Med tanke på att det är OS-år och att vissa av de alpina grenarna kommer att köras i Whistler innebär en del problem för säsongare som letar boende.

Precis som du säger kommer många fastighetsägare och uthyrare kräva att man minst hyr sitt boende i 12 månader. Anledningen stavas pengar. Under OS-veckorna kan man som hyresvärds tjäna grova pengar om man har ett rum ledigt jämfört med en medioker säsongarhyra.

Du nämner Creekside men kolla även upp grannbyar som Pemberton och Squamish som ligger ca 20 minuter från Whistler centrum.

Lycka till med boendet, säsongen och skidåkningen!
Squamish ligger knappast 20 minuter från Whistler centrum. Säg 45 minuter, och då kör man relativt fort...

Tillbaka
Topp