Whistler 2011, behöver lite tips.

MaciejK

Medlem
Jag och min fru tänkte ta oss över till Whistler nästa vår, blir ungefär 12 dagars åkning. Vi siktar på slutet av mars och skulle gärna vilja ha lite info om hur vädret är då, ska man boka boende via whistlerblackcomb.com eller finns det andra bra alternativ, var i Whistler ska man bo mm.

Fan jag söker som en kratta, finns ju flera trådar om Whistler dock gäller de flesta frågor om man skall sässonga där borta, vi ska bara vara där 2 veckor.

Är även inresserad ifall någon har tips på reseprogram eller liknande om Whistler, Har kollat på ett Discoveryprogram om byggadent av Peak to Peak och vill gärna ha tips på andra program.

Vädret i mars i whistler....jadu..den är inte lätt den. Det går ju mot våren då och eftersom whistler är så kustnära så kan man få allt från feta dump till regn till toppen så man kan inte vara helt säker på att det kommer vara bra. Mars är iofs oftast en väldigt pålitlig månad för snö i de flesta orterna i BC men som sagt kan whistler visa sig det bästa eller det sämsta någonsin.

För boende så bör ni kolla upp det fort. Finns en tidning i whistler som jag har för mig heter Pique, eller ngt i den stilen, där man brukar kunna hitta boende till "rimliga" priser. Annars så finns det alltid Hilton ;)

Vart i whistler man ska bo.. ja eftersom ni ska vara där så pass kort tid föreslår jag att ni försöker hålla er centralt iaf. Finns ju såklart skidbussar som går rätt ofta och täcker upp rätt stora områden men för 12 dagars åkning så skulle jag vilaj bo i village :)

Kolla igenom forumet och sök efter whistler. Finns säkert över 100 trådar som behandlar allt ni vill veta.

Peas

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp