Whistler 2013/2014

Whistler 2013/2014
Jag är ruggigt taggad på en säsong i Whistler! Trots att mina vänner skyller på studier och annat dylikt är jag fast besluten om att komma iväg i år, och delar gärna en lgh eller vad som helst med fölk! The more the merrier.

Är extremt sugen på pow. Är 21 höstar och pluggar fn i Uppsala, men tar uppehåll för att åka. Har figurerat tidigare lite i alperna men aldrig i Kanada, och det vill man ju.

Senast ändrad:
Whistler 2013/2014
Tjeeene, 20år gammal och också taggad på att dra ner o åka så mycket puder som de bara går! Jobbat i 1 o 1/2 år nu så har inte tänkt att röra ett knegarfinger till, vill alltså bara festa och pumpa puder...:) Om någon/några är på att dela boende skriv gärna ett message så pratar vi mer om saken.

Peeace

Whistler 2013/2014
Belanga sa:
Tjeeene, 20år gammal och också taggad på att dra ner o åka så mycket puder som de bara går! Jobbat i 1 o 1/2 år nu så har inte tänkt att röra ett knegarfinger till, vill alltså bara festa och pumpa puder...:) Om någon/några är på att dela boende skriv gärna ett message så pratar vi mer om saken.

Peeace
Hi Belanga

Let me know if you want my help to find accommodation, rasmus@seasonhousing.com

Best Regards, Rasmus

Whistler 2013/2014
Tjena! Jag och mina vänner har lite lediga platser i vårat boende

1 Plats är ledig från 1 November till 30 November
1 Till plats ledig från 1 November till 15 December

Sen finns det en plats ledig för hela säsongen! (1 November - 30 April)

Boendet ligger i creekside och vi har nog inga särskilda krav mer än att du betalar din hyra och är skön!

Vet inte exakt vad hyran blir men mina kompisar som bodde där förra året betalade typ 625 dollar var per månad.
Kommer få kontraktet inom 2 veckor så det är därför jag inte vet vad hyran blir!

Skicka iväg ett Pm om ni är intresserade utav någon av platserna :D
/ Christoffer

Senast ändrad:
Whistler 2013/2014
Tjena!! Jag och min polare har planer på att åka till Whistler denna säsong. Just nu står vi i kö för boende i Creekside men det är inte säkert om vi får det. Därför vill vi kolla om det finns någon eller några som har plats för två killar från Stockholm. Just nu är det planerat att vi ska vara där från 1 December till 1 Maj.

/ Oscar

Whistler 2013/2014
tjäääna!

vi är två tjejer på tjugo år som planerar att åka till whistler i slutet på november och stanna tills säsongens slut.
just nu söker vi boende och skönt folk att dela det med :>

lite kort om oss;
vi är alltså två laid back tjejer från göteborg som vill ha en säsong fylld av goa människor, många sköna kvällar med beerpong och extremt mycket puder.

om någon eller några känner sig sugna på att dela boeende med oss, hör av er!
(ni kommer inte att bli besvikna, hehe :cool:)

fridens liljor!
agnes&linnea

Whistler 2013/2014
Hallo =)

Är en tjej på 24 år från Varberg som är grymt sugen på att åka lite skidor i Kanada/Whistler i vinter!
Har även funderingar på att jobba lite men inser nu att jag kanske är lite sent ute för det? I så fall tänker jag mig några dagar i veckan så att man har tid för mkt skidåkning! Har tidigare gjort en säsong i Schweiz som skidguide men har även erfarenhet av hotell, värdinna, sportbutik och lite annat om någon har tips på jobb? Någon som testat att åka dit på vinst och förlust - hur stor är chansen att få jobb?
Har för tillfället inget resesällskap så hade vart grymt kul att hitta någon som går i samma tankar!! Dela boende funkar fint för mig med, någon som har plats över? Som ni märker, många frågor, så alla tips mottages varmt =)

Whistler 2013/2014
Du, Coro, jag kommer också från Varberg och är assugen på att säsonga! Jag åker också ensam och planerar att jobba, har fixar arbetsvisum och sådär! Har varken boende eller jobb, hehe. Men när hade du tänkt att åka? Kanske bäst att skriva ett meddelande till dig inser jag nu!

Whistler 2013/2014
Hi all future skibums!

Last year, I lived in Whistler as a skibum, it was amazing! Now I work for the company from which I rented my accommodation, called Season Housing. We are located in Copenhagen, and each year we send hundreds of young people getting out on the slopes, suplying them with apartments, houses, and assistance with jobs and visas. Our 8 destinations are: Whistler, Fernie, Mammoth, Breckenridge, Val Thorens, Tignes, Val d'Isere, and Avoriaz.

Traveling with Season Housing you will be part of a community and a network, that ensures your season will become everything you dream of. We provide exclusive package deals on clothing, goggles, skis, boards and cameras.

We still have available beds on all our destinations and we offer a pretty good group discount. If you are interested, want to hear more, or just wanna chat about the life as a skibum, you are welcome to PM me here, or just reply to my post :)

Best regards, Rasmus - Communication and Management – Season Housing

p.s. We will gladly advice anyone about jobs and traveling, even if you find your own accommodation.

Whistler 2013/2014
Härligt att se att det är så många som ska över till vintern, då behöver man ju inte känna sig ensam iaf!

Vi är tre kompisar som precis fått våra visum godkända och som nu letar boende och jobb inför säsongen. Någon som har några tips/ sugna på att dela boende kan ju höra av sig!

Vi har planerat att åka över i början av november men är ganska flexibla av oss då vi inte bokat biljetterna ännu.

Peace!

Whistler 2013/2014
Hej igen folkens! Tack för svaret angående köttpriserna.

Vi är tre från vårat boende som redan är framme första november. För att skaffa jobb(förhoppningsvis). Någon annan som planerar på att vara där så tidigt?

Jag kan också bumpa ChrHelsing's inlägg om att vi har en säsongsplats till övers i lyan.

Whistler 2013/2014
Tjena!
Hade också tänkt att dra själv till Whistler i vinter då alla poolare är panka och kan därför tänka mej att hoppa in i nästan vilket boende som hellst. Har både kollektiv-erfarenhet och pengar ifrån Oslo de senaste två åren så kan både städa upp efter mej och sammarbeta med andra følk!
Planerna är väl att kötta puder så mycket som möjligt och kanske ta något jobb efterhand..

Vad brukar man få betala för en flygbiljett?

Hör av er om ni har en plats att fylla ut!

/Hansa

Whistler 2013/2014
Häääj!

Söker jobb och boende. Öppen för allt när det gäller boende och jobb i dagsläget. Det som är säkert är att jag och en polare åker över, och vill gärna dela lya med några sköna. Vi är från Göteborg och är 20 år unga. Brinner givetvis för beerpong och puder. Så ni lär vilja säsonga med oss. Om inte så vill vi ändå ha med er och göra, för vi är sociala typ.

:cool: :cool: :cool:

Hör av er, Ciao!

Whistler 2013/2014
Hey Liselotte heter jag och säsongade min första säsong i whistler förra året ! Åker tillbaka för en till säsong i oktober ! Först av allt tycker jag att alla ni som har bokat hemresa i slutet av säsongen ändrar den redan nu ! Sommaren i whis är fantastisk! Som många säger där borta : man kommer hit för vintern stannar för sommaren. vintermänniska som jag är trodde jag aldrig på det där. Men tro på fan, jag åker tillbaka för att kunna vara där på sommaren !

Förra året hade vi grymma svenska träffar de flesta fredagarna på Merlins, en krog vid blackcomb. Och detta tycker jag att de ska fortsättas med ! Där spelade alltid ett band som hette hairfarmers, som älskade svenskar och vi älskade dem. Då spelade de svenska låtar och vi stod på borden.

Har ni några frågor om ställen att hänga på, vart man ska söka jobb m.m tveka inte på att höra av er till mig så kan jag hjälpa er så gott ja kan ! Och så tycker jag självklart att vi alla ska ta en bärs när ni kommer ner till whistler !! Säsongen kommer bli så jävla fet, förvänta er tidiga mornar stående i lång kö för fresh tracks i backen, prommenader hem från Bills som ni undra hur fan ni kom hem, feta häng, grymma människor och oändligt jävla mycket kul !! Ser fram emot att träffa er med en öl i handen och pjäxorna på fötterna !

Whistler 2013/2014
till er som söker jobb, alla jag kände där nere fick jobb ! det gäller bara att ta det man får chansen till. Alltså ha inte höga krav, eller inga alls! I november har de flesta lite större ställerna så kallade jobfairs där de bjuder in folk att gå på intervjuer. Man kan sitta tillsammans med 400pers, men då kan de också anställa många av dem. Informationen om jobfairs finns oftast på http://www.piquenewsmagazine.com/ eller i deras tidning. Den tidningen kommer ut på torsdagar och var min bibel när ja flyttade dit. Hittade lägenhet och jobb i den. Där står också allt vad som händer under veckan, vart man ska festa m.m.

Om ni söker jobb för whistler blackcomb, alltså själva företaget se till att ni tar med er en kopia av polisregistret vilket man måste lämna in till dem när man fått jobb ! Jag rekomenderar också att söka jobb genom dem för då får ni gratis liftkort och många förmåner som halva priset på mat uppe på berget och billiga lavinutbildningar.

Whistler 2013/2014
Tja hej, vi är tre mysiga grabbar som är riktigt sugna på en liten sväng till whistler i vinter. Tyvärr kan vi inte spendera en hel underbar säsong utan blir bara i en två månader ungefär, vi planerar att komma ner i februari (sjukt sent vi vet men bättre än inget).

Har tittat runt efter boende som galningar men är lite svårt att hitta boende för vår lite udda vistelseperiod. Så om några/någon härlig person sitter på fint boende och som är riktigt taggad på att ha två grymma månader med tre snälla, söta pojkar från göteborg i februari släng gärna iväg ett pm. Alla tre är där för härlig skidåkning men givetvis även några fina stänkare på kvällen. Vi är alla 20 år och har åkt skidor hela livet (typ en vecka om året så inga Anja Perssons givetvis, nästan lika söta dock).

haaaadeeee, kärlek.

Whistler 2013/2014
Du kan ha en hyra på allt från 300-850 dollar helt beroende på vart du bor och vilken tur du har ! Och självklart hur fint du vill bo ! Whistler i sig är ganska dyrt
Men om man jämför med svenska skidorter som åre skulle jag säga attde är ganska lika ! Vi brukade ta buss eller lifta till squamish (3mil bort) där de har en walmart och extra foods som är billigare att handla mat på ! Liftkorteb är svindyra men om ni jobbar för berget får ni det gratis ! Man kan även volontär arbeta för dem och få de gratis ! På måbga andra företaget finns chansen att få gå en kurs som gör att man får tillgång till att köpa ett spirit pass som är mkt billigare så kolla upp det när ni kommer ! En bra sak de hade förra året är whistler welcome week där det är
Massa aktiviteter
För nya säsongare ! Det är en stor middag som kostar fem dollar !( alltså nästan ingenting!!) där man får sitta tillsmmns med riktiga locals och prata om byn ! Riktigt intressant ! Den veckan är det mkt gratis grejer som yoga pass poolpartyn och museeum turer ! Är nån gång i november ! Om ni går in på turistbyrån (ligger precis där ni hoppar av bussen!) kan ni få en book som är en survaival whistler bok där det finns massa tips om allt ! Skaffa den ! :) öl tycker jag dock är rätt billigt ! Iaf om man jämför att köpa på krogen i sverige ! Dock dyrare i butik men dem är öppet till 23 iaf !!! :)

Whistler 2013/2014
Tjena!

Pallar ej läsa alla inlägg, men tänkte säga en sak!

Ska dra till Whistler i vinter med 2-3 polare, vi har en studio/lägenhet precis vid liftarna i village.

grejjen är den att vår 4e kanske hoppar av (därav 2-3 polare), tänkte kolla om det fanns någon ensam själv där ute som tror han/hon vill, möjligtvis, beroende på vår fjärde vän, bo med oss.

Vi är alla killar, i 20års-åldern, skriv pm om ni vill anmäla intresse, eller om ni vill veta lite mer om oss eller så!

peace!

Whistler 2013/2014
Hej! :)
Jag tänkte dra en säsong i vinter och planerar att åka ner till typ annandag jul, (ska en trip till Australien först okt-dec). Kommer åka själv och det skulle vara grymt att dela boende med lite sköna people, har någon en säng över i mellandagarna? Pris? :)

För mig har det även lutat en hel del åt att göra en säsong i Chamonix, någon som har erfarenheten av båda? Fördelar/Nackdelar? Det som skrämmer mig med Whistler är allt folk, liftköerna och att pudret snabbt skulle ta slut som folk pratar om. Är det så? När jag tänker på Kanada drömmer jag om oändligt med snö! Hehe

Lite om mig, tjej från Norrköping, 21år, besökt Alperna varje år sen jag kunde stå (på ett par skidor) och ääälskar skidåkning och allt runtomkring. Jag prioriterar skidåkningen men kommer behöva ett jobb då kassan inte kommer vara den största.

Någon som har svar på mina frågor?

/Emelie

Whistler 2013/2014
Tror inte att varken Chamonix eller Whistler har lättillgängligt puder mer än Max en dag.

Turar du finns det mycket på båda ställena, något mer nybörjarvänligt i Whistler!

Whistler 2013/2014
austriker sa:
Jag är ruggigt taggad på en säsong i Whistler! Trots att mina vänner skyller på studier och annat dylikt är jag fast besluten om att komma iväg i år, och delar gärna en lgh eller vad som helst med fölk! The more the merrier.

Är extremt sugen på pow. Är 21 höstar och pluggar fn i Uppsala, men tar uppehåll för att åka. Har figurerat tidigare lite i alperna men aldrig i Kanada, och det vill man ju.
Hej :) Är sugen som f*n på att åka iväg och har hört mycket bra om Whistler :) Jag studerar också i uppsala och är i samma situation som du. Adda mig på fb (Anna Liljeberg) om du vill veta mer om mig eller läs min profil ;)

Whistler 2013/2014
Hej igen, kul att se att vi är så många som ska åka!

Har dock en fråga till!

Är det någon som vet hur pass "lätt" det är att få jobb så "jobfairen" 1-2 november i Whistler?

Vi hade nämligen tänkt flyga över den 4 november men överväger nu att ändra det för att kunna gå på den men vi vet inte om det är värt det?! Någon med erfarenhet som har koll?

Whistler 2013/2014
Skickade nyss in min ansökan på mycic för working pass och stod att det var strejk :S någon som hört något mer om det eller skickat in sin nyligen ? Och en fråga till någon som varit där, är det sant att alla blåljuger på sina cvn och skriver att de är billionieraustronatfirefigher för att få jobb ?

Whistler 2013/2014
Hej, Vi är en skidåkarfamilj med två barn, 1 & 3 år gamla. Vi kommer vara i Whistler v.3-10 och söker nany till våra barn 3-4 halvdagar i veckan.

Vi vill ha en person som är svensktalande och van med barn. Vi kommer bo i en stor lgh på blueberryhill och undrar om du kanske är den vi söker. Låter det intressant? 

HälsningarÅsa & Erik

Whistler 2013/2014
goontown90 sa:
Skickade nyss in min ansökan på mycic för working pass och stod att det var strejk :S någon som hört något mer om det eller skickat in sin nyligen ? Och en fråga till någon som varit där, är det sant att alla blåljuger på sina cvn och skriver att de är billionieraustronatfirefigher för att få jobb ?
Jag skickade in min ansökan i onsdags och såg det också! sjukt dålig timing för en strejk känner jag. Hoppas den inte håller på för länge.. Hör av dig om du får veta något mer!! Funderar på att ringa någon på typ IEC på måndag och se om dom har någon koll , man blir ju as stressad nu särskilt när det står att det bara finns 49 visum kvar!

Whistler 2013/2014
agnessvensson sa:
goontown90 sa:
Jag skickade in min ansökan i onsdags och såg det också! sjukt dålig timing för en strejk känner jag. Hoppas den inte håller på för länge.. Hör av dig om du får veta något mer!! Funderar på att ringa någon på typ IEC på måndag och se om dom har någon koll , man blir ju as stressad nu särskilt när det står att det bara finns 49 visum kvar!
Ja känner med att det är rätt olämpligt av dom att pyssla med detta nu! Skriv en rad om du får nå insider information där på iec. Vart såg du att det bara var 49st kvar? detta känner jag både oroar och berör mig.

Whistler 2013/2014
agnessvensson sa:
goontown90 sa:
fick ett mail på mycic idag där det stod att jag vart godkänd!saknas dock text på flera ställen i pdfn, men bara öppnat det på telefon så kan vara det.

Whistler 2013/2014
goontown90 sa:
agnessvensson sa:
goontown90 sa:
fick ett mail på mycic idag där det stod att jag vart godkänd!saknas dock text på flera ställen i pdfn, men bara öppnat det på telefon så kan vara det.
Samma här!! När du öppnar det på datan sen så finns namn och allt med!! fan va snabbt det gick?! SÅ GÖTTTTTT

Whistler 2013/2014
agnessvensson sa:
goontown90 sa:
agnessvensson sa:
Samma här!! När du öppnar det på datan sen så finns namn och allt med!! fan va snabbt det gick?! SÅ GÖTTTTTT
Härligt! Ja ibland får man ha tur! Syns i liftkön!

Whistler 2013/2014
Tjena! Har med fått ett mail idag där det står "Your application do study or work in Canada has been approved". Men är allt klart nu blir lite misstänksam eftersom det står att jag har steps kvar på IEC-sidan. Står pending på både Immigration Assessment och final decision?

Jag kanske är ute och cyklar med tacksam för svar om någon orkar förklara. Tack på förhand peace

Whistler 2013/2014
Alltså jag skickade in min ansökan för arbetsvisum den 13:e augusti, en månad sen alltså, och har inte fått svar än... Det står fortfarande pending på både Immigration Assessment och final decision? Och nu kan jag inte ens logga in på mitt iec-konto. Skumt! Har inte fått något mail heller. Någon med samma problem?

Whistler 2013/2014
maleneriksson sa:
Alltså jag skickade in min ansökan för arbetsvisum den 13:e augusti, en månad sen alltså, och har inte fått svar än... Det står fortfarande pending på både Immigration Assessment och final decision? Och nu kan jag inte ens logga in på mitt iec-konto. Skumt! Har inte fått något mail heller. Någon med samma problem?
Jag och min polare hade också väldiga problem när vi sökte nu i veckan. Ringde och kollade, och det hade varit problem med sidan. Vet inte om det är därför det strular för dig med men ring dit och kolla med dom, dom var mkt hjälpsamma och hjälpte oss :) 08-4533000.

Whistler 2013/2014
Hallå alla sköningar!

Jag och två kompisar har som alla andra planen att krossa atlanten för att göra säsong för första gången.
I nuläget ligger vi i fasen där vi precis skickat in visumansökan och även kollat boende.
Har redan fått napp på ett boende för 5-6 personer med bra läge i Creekside. Boendet är från Nov-april.
Låg hyra och bra standard, utrustat med allt nödvändigt man behöver.

Vi eftersöker med andra ord helst två goa gubbar/gummor som önskar att dela ett boende med oss Nov-april.
Alternativt folk som vill bo ett par månader. Kommer kanske finnas platser i början av november om någon önskar att bara bo någon vecka eller två i samband med letande av annat boende!

Helt enkelt folk som letar boende av olika slag, hör av er via PM!! :D

Hälsningar :)
Kalle - Jesper - Sebastian

Whistler 2013/2014
Hej!

Jag befinner mig officiellt på utbyte i Vancouver, men planerar att spendera mina sista veckor i Kanada med att göra det jag egentligen kom hit för - åka skidor i Whistler! Letar därför boende mellan mitten-slutet på november fram till mitten på december alt början på januari. Någon som har plats i sitt boende/kommer lite senare och känner för att slå sig ihop i bostadsletandet? Älskar skidåkning och har velat åka till lumber jacksens förlovande land hur länge som helst så är sjukt taggad nu!!! Har tidigare gjort säsong i franska alperna och är öppen för det mesta i boende väg! Hör gärna av er om ni passerar Vancouver innan förresten, jag visar gärna runt i stan!

Ses i vinter!
Vickan

Whistler 2013/2014
Idag kom godkännandet för mitt visum till Kanada, YAY!
Jag kommer åka över själv, hade tänkt bege mig i början av november! Om det är någon som har en plats över i sitt boende så är jag sugen på att dela! Samt om det är någon som sitter i samma sits som jag och vill ha lite ressällskap så är jag intresserad!
Bor i södra Sverige så jag är ganska flexibel när det gäller flygplats, Arlanda, Landvetter och Kastrup osv!
Om jag inte skulle hitta något så är jag fast besluten om att det löser sig på plats! :)

Är det någon som vet hur det brukar vara med boende i samband med jobb, finns det möjlighet att få lya fixad om man t ex jobbar på berget?

Aja ses i vinter!

Whistler 2013/2014
Tjenare! Jag reser också ensam från södra Sverige, men tänkte resa i slutet av november (annars hade vi kunnat resa tillsammans Mullman). Är det någon annan som tänkt att dra ungefär då och söker någon att resa med? Har inget boende än, men tänker att det löser sig på något sätt, hehe. Skicka PM om det låter intressant!

Ha det fint!

Whistler 2013/2014
Tjej på 20 år från Stockholm här. Har sökt jobb i Whistler och söker boende. Körde säsong i Bad Gastein och bodde med ett gäng då - väldigt skoj! Har fattat att det är en del som också söker boende så varför inte slå ihop oss? :D

Whistler 2013/2014
tjena! Snubbe på 25 basst söker boende i Whistler. Tänkte glida dit i början på november men är jävligt flexibel när det kommer till datum, flyg, tid, plats, baksidalår och kropp. Är det någon som är sugen på att dela boende eller har ett boende som behöver fyllas så är jag där. Jag kommer glida dit själv så om någon är sugen på att ha en hålla i handen när flyget lyfter eller bara nån att ljuga med innan man kliver på planet kan ju dra iväg ett pm.
Hasta luego

Tillbaka
Topp