Whistler 2013/2014

Whistler 2013/2014
Tjena. Har sent bestämt mig för att dra över till Whistler jan-mars. Det tycks vara många som har haft lite problem, så jag tänkte kolla om det är någon som redan är över som behöver en extra person eller vet några som söker?

mvh en 23årig skidentusiast.

Whistler 2013/2014
Itchy sa:
EllenForsberg sa:
Tjenare!
Jag är en glad tjej som tänker spendera vintern i Whistler då jag brinner för snowboard och ska jobba lite som guide.

Jag har däremot inget boende än, någon som vet något får gärna höra av sig. Skulle vara GULD värt.
Du kan inte lösa boende via jobbet då?
Om inte, gå in på alla länkar ovan och maila allt och alla!

Till de rutinerade: Är $1000 CAD/månad för 1 person överpris eller normalt pris för delat boende i Alpine Meadow, ca 15 min med buss till liftsystem? Boendet har Internet, kök och lagringsutrymme! Ska stanna där två månader totalt.
Klart överpris! Du ska kunna hitta boende för 1000CAD/månaden i Whistler. Klart värt att slippa åka buss varje dag.

Whistler 2013/2014
Kosmos sa:
Itchy sa:
EllenForsberg sa:
Tjenare!
Jag är en glad tjej som tänker spendera vintern i Whistler då jag brinner för snowboard och ska jobba lite som guide.

Jag har däremot inget boende än, någon som vet något får gärna höra av sig. Skulle vara GULD värt.
Du kan inte lösa boende via jobbet då?
Om inte, gå in på alla länkar ovan och maila allt och alla!

Till de rutinerade: Är $1000 CAD/månad för 1 person överpris eller normalt pris för delat boende i Alpine Meadow, ca 15 min med buss till liftsystem? Boendet har Internet, kök och lagringsutrymme! Ska stanna där två månader totalt.
Klart överpris! Du ska kunna hitta boende för 1000CAD/månaden i Whistler. Klart värt att slippa åka buss varje dag.
Aha skönt o höra! Fixade delat boende vid Creekside, 200m från liften för 850$ istället!

Whistler 2013/2014
Hje skidvänner,

drar till Whistler på lördag och tagit semster och tjänstledigt för att vara där i 6 veckor. Då jag anländer solo så vore det ju jäkligt kul om man kanske kunde haka på nån dag och upptäcka Whistlers vita guld.

Åker skidor, och har gjort säsong tidigare och erfaren offpist åkare.

Höres!

Whistler 2013/2014
Hejhej!
Nyss kommen till Whistler och gillar verkligen byn och backarna här, allt känns riktigt fett.

Jag har dock ett större problem, eftersom vi reste genom myplanet så fixade dom uthyrning åt oss på Canski. Jag tänkte inte mer på det utan antog att det skulle finnas ett bra utbud. Vi skall spendera två veckor här just därför blev jag extra besviken när allt dom hade var massa bakmonterade pistlagg.

Jag är inte speciellt kräsen vilket märke det skall vara eller att skidorna är lite hårda, men eftersom jag är ute efter att åka park så är det önskvärt att åka på ett par mittmonterade parklagg.

Därför frågar jag er som känner till stället om det finns andra sätt att gå tillväga. Finns det någon uthyrning som kan uppfylla min önskning.

Svar hade uppskattats sjukt mycket
Med vänliga hälsningar
Fabian hallonqvist

Tillbaka
Topp