whistler i helgen...waaooowee!

Damn..
Mt baker har det också bra, ~180cm och snöar..

Edit:
jisses, om den där stämemr kommer måndag nästa vecka vara epic!

Senast ändrad:
Tack Per, du får stoken att skjuta i höjden! Önskar att tiden gick fortare så man kom dit någon förbaskad gång.. En vecka känns avlägset!

The_teo sa:
Damn..
Mt baker har det också bra, ~180cm och snöar..

Edit:
jisses, om den där stämemr kommer måndag nästa vecka vara epic!
Usch ja! Och nu sitter man i Oslo med ngt som är läskigt lik en svininfluensa....detta suger!

Lee-nus sa:
skönt att det kommer 60 cm på måndag. blåser ganska bra.
fy fan, retarderat är vad det är.
Ja men fatta vad folk som turar runt i whistler inboundsområden kommer att götta sig i den nya snön?? Kommer vara av kroken!

Baker öppnade idag, fyfan vad jag skulle vilja vara där!

Finns lite fina "condition" foton på hemsidan, mums

The_teo sa:

ja, det ser fint ut, men det är ju så mesig fallhöjd där. om man jämför med whistler på samma kontinent åtminstone...

Lee-nus sa:
The_teo sa:

ja, det ser fint ut, men det är ju så mesig fallhöjd där. om man jämför med whistler på samma kontinent åtminstone...
Efter att ha varit varit i bland annat revelstoke så tycker jag att fallhöjd inte är det man ska stirra sig blind på..utan mer på vad den har att erbjuda. Whistler kör man ju bara övre delen ändå (mest iaf...finns vissa undantag såklart...mm khybers!)

PNyberg sa:
Lee-nus sa:
The_teo sa:

Efter att ha varit varit i bland annat revelstoke så tycker jag att fallhöjd inte är det man ska stirra sig blind på..utan mer på vad den har att erbjuda. Whistler kör man ju bara övre delen ändå (mest iaf...finns vissa undantag såklart...mm khybers!)
Håller med, terräng och snö är bra mycket viktigare än fallhöjd imo.

oj, vilken uppståndelse det blev. självklart ska man inte gå efter fallhöjd, men väger man två orter med lika mycket snö mot varandra är det klart att man går på den med större fallhöjd.

och whistler ser ju dessutom ut att få mer snö än baker, så varför man då skulle blicka mot baker förstod jag inte. :) det var alltså kontentan av mitt tidigare inlägg. ^^

Lee-nus sa:
oj, vilken uppståndelse det blev. självklart ska man inte gå efter fallhöjd, men väger man två orter med lika mycket snö mot varandra är det klart att man går på den med större fallhöjd.

och whistler ser ju dessutom ut att få mer snö än baker, så varför man då skulle blicka mot baker förstod jag inte. :) det var alltså kontentan av mitt tidigare inlägg. ^^
Hehe.. Uppståndelsen tror jag har mkt att göra med att det finns så få kul trådar att skriva att minsta lilla grej som skriv analyseras in i absurdum?!?!? Kan det vara så tro?
Håller Freeride.se på att förvandlas till TGR?

FKN JONGS!

Well, 71cm last 24hrs?! hur fan kan det hända varje gång när man inte är på plats och resten av veckan ser inte kass ut heller. Jävlar i det om det inte är kallsnö dessutom, vilket i varje fall jag inte har blivit jättebortskämd med därborta.

Extended forecast for Whistler - Blackcomb.
Wednesday.. Cloudy with flurries. Snow beginning late in the day.
Snowfall accumulation 15 to 25 cm.
Freezing level 1200 metres.
Thursday.. Periods of snow.
Snowfall accumulation 25 to 35 cm.
Friday.. Snow.
Freezing level 900 metres

karln sa:
Well, 71cm last 24hrs?! hur fan kan det hända varje gång när man inte är på plats och resten av veckan ser inte kass ut heller. Jävlar i det om det inte är kallsnö dessutom, vilket i varje fall jag inte har blivit jättebortskämd med därborta.

Extended forecast for Whistler - Blackcomb.
Wednesday.. Cloudy with flurries. Snow beginning late in the day.
Thursday.. Periods of snow.
Snowfall accumulation 25 to 35 cm.
Friday.. Snow.
Freezing level 900 metres
Jaja kalle. Vi får trøsta oss med att vi var dær på rekordåret. Vi fick ju faktiskt 14.5m snø det året. Fast ..sjuka mængder snø dom får nu då!!

PNyberg sa:
Jaja kalle. Vi får trøsta oss med att vi var dær på rekordåret. Vi fick ju faktiskt 14.5m snø det året. Fast ..sjuka mængder snø dom får nu då!!
Jess, Rekordåret kommer jag ihåg =) det är inte att underskatta. Ball hade vi =) Undrar hur alperna blir i vinter? nån som sitter med insideinfo?

Jag trodde att man skulle vara fri från att kolla snögrafer och temperaturer för en gångs skull denna hösten. Men icke, nu sitter man här alldeles för sent och skjuter upp skolarbete likaväl...

Har blivit tårögd för mindre, sweet pow in Whistler 2 weeks before opening day!

Planet till Vancouver lyfter på söndag, framme i Whistler den 26e.. EEEPIIIIC!

Ja... det är löjligt med snö just nu. Snöar varje dag, och jävlar vad det kommer mängder. 81cm senaste 24, snowbase på 180... och ca 30¨-40 cm mer snö i natt... ja då... nu är det bara att vänta in kylan. Är lite varmt än så länge, regn i byn osv.

Tyvärr är det inte mkt liftar öppnade, men det är så man klarar sig. Går att hitta linor lite var stans, inte mkt folk alls heller - kanske pga. vädret, blåsig och regn nere som sagt.

Imorgon ska det dock sjunka till minus tolv, det lär bli dunder närmsta veckan... helt sick.

Epic? Ja, tack.

DynastarLegend8000 sa:
Ja... det är löjligt med snö just nu. Snöar varje dag, och jävlar vad det kommer mängder. 81cm senaste 24, snowbase på 180... och ca 30¨-40 cm mer snö i natt... ja då... nu är det bara att vänta in kylan. Är lite varmt än så länge, regn i byn osv.

Tyvärr är det inte mkt liftar öppnade, men det är så man klarar sig. Går att hitta linor lite var stans, inte mkt folk alls heller - kanske pga. vädret, blåsig och regn nere som sagt.

Imorgon ska det dock sjunka till minus tolv, det lär bli dunder närmsta veckan... helt sick.

Epic? Ja, tack.
tur att du kör på dynastar legend 8000 så att du får ut max av dumpet då...! :)

haha, uteslutningsmetoden =)

åre ska inte få snö, o har inte sett dig skriva att du är i alperna eller på andra sidan pölen...
om du skulle åka till oppdal eller annat norskt mindre ställe hade du nog försökt få ihop ett gäng som skulle dit kanske ;)

oj vad jag hänger på freeride för mkt =(

För att strö mer salt i såren:

"We had 17cm in the last 24 hours and the Environment Canada Alpine Forecast is calling for 30-55cm in the next day! We are on course to beat or match our November snowfall record in the next 2 days!"

Snörekord alltså, inte fel. Ser fram emot det. Whistler 26nov, världsklass.

För att strö mer salt i såren:

"We had 17cm in the last 24 hours and the Environment Canada Alpine Forecast is calling for 30-55cm in the next day! We are on course to beat or match our November snowfall record in the next 2 days!"

Snörekord alltså, inte fel. Ser fram emot det. Whistler 26nov, världsklass.

Och i ett av Alpernas mest snösäkra ställen så är det plus grader upp till 3000 meter. Detta suger fett nu! Tror jag drar till Marocko istället.

Mannen-som-surfar sa:
Och i ett av Alpernas mest snösäkra ställen så är det plus grader upp till 3000 meter. Detta suger fett nu! Tror jag drar till Marocko istället.
Usch. Fy vad tråkigt 2006/2007 all over again?! Kanske ska revidera mina Schweizplaner en aning, visste att jag skulle gjort det förra året =) Men men vi får se hur det artar sig om en månad behöver ju inte besluta sig alldeles för tidigt.

Tillbaka
Topp