Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Har turen att få åka på konferens med jobbet till Whistler i slutet av april. Hur är det med skidåkning då? Finns det nån snö eller är det klättergrejorna som skall packas ner istället?
Med tanke på att det dumpat nästan 8m denna säsong och att januari varit den snörikaste månaden på 25 år talar för att du inte behöver oroa dig för åkningen. Visst kan det bli riktigt varmt i april men snöbasen lär räcka och bli över.
Jag lyckades stanna där en snöfattig säsong men jag kan lova att det ändå inte var några problem med åkningen. Kan inte garantera att det går att åka hela vägen ner till byn men det brukar dom försöka ordna. Är man däremot beredd på att gå korta turer och inventera liftsystemet rejält så kommer du hitta åkning i överflöd.
Hoppas du kommer i tid innan Whistler-berget stänger bara, annars blir det åkning bara på Blackcomb. Till sist, se upp om det är slasksnö - mig kostade det ett knä. Bon ski!
//Jocke
(OBS! Glöm inte att besöka legendariska The Boot Pub utanför stan. Ta inte med några känsliga jobbarpolare bara )