Whistler i sommar (eller bali)

StefanHagnesten

Ny medlem
tja!

finns i whistler sen december men har aldrig bokat en hembiljett. nu när våren är igång o sommarens fina parkåkning är på väg börjar jag bli sugen på att stanna här tills mitten av juli, finns det nån svensk här som ska spendera sommaren i whistler? jag kommer bli tvungen att söka nytt boende så man kanske kan fixa ihop nått...

för mig står det mellan att stanna i whistler eller åka till bali o surfa, vet att det är fel sida för att prata om surf men om det är nån som är sugen på o surfa lombok, bali o öarna i närheten i sommar så hör av dig!

stefan

alltså det beror ju på hur länge du har lust o va där men över en sommar räcker ju 30 k väldigt långt! om man räknar med en flygbiljett på 7000, o sen kanske en 100ing per dag inklusive mat o boende så blir ju två månader 13000 kr...vilket ger dig 17000 kr över :)

det är ju verkligen sjukt billigt där, snackat me polare som varit där som alla säger att man kan typ få bästa måltiden för 25 spänn...o 50 spänn natten för mycket bra boende...

hur länge och vilka månader skulle du va sugen?? hur mycket har du surfat? själv har ja väl surfat kanske 1 ½ månad totalt..

Som rutinerad Balibesökare kan jag bara säga att 30 000 räcker lääääänge!

Jag brukar göra av med ca 22 000 på 2 månader inkl flyg, och då har jag bott på ett grymt hotell med mkt sköna surfmänniskor, god frukost och pool :)
Boende kan du hitta för allt mellan 25 - 60kr natten om du vill bo helt okej med bra frukost.

Mycket surf = Mycket mat! Haha näe men räkna med 35kr om dagen när du hittat guldgruvorna med mkt mat för lite pengar! Bamboo Corner på poppies 1 lär du ska besöka...
Annars finns alltid Nasi Bungkus, risknyten med olika kött som säljs från moppe för 2kr!

Så en 100ing om dagen är bra räknat och då har du en Large Bintang (öl) inräknad också :)

I min budget kan jag bara tillägga att det ingår en surfbräda för 3000kr,
en ny uppsättning kläder för garderoben för minst 5000 kr,
en hel del öl, nöjen och resor...

Så där.. bara börja räkna på din egen budget nu!
Jag rekomenderar dock Bali på hösten Augusti - November då alla sköna surfare och backpackers är där istället för semester pensionärerna som kommer i Juni/Juli
Vågorna är även större och bättre på hösten...

Några fler som ska dit i mitten av September - slutet av November ???
Damit hör av er, ses där!
SURF´S UP BALI!

Jag har aldrig surfat förut men har planer på att Vindsurfa hela sommaren, Har tänkt bosätta mig i husbilen och dra iväg. Eventuellt Rhodos några veckor också.

Lät ju väldigt roligt att man kommer såpass långt på 30 000 kr.! Någon som har tips om bra boende? Alltid skoj att sitta och läsa om framtida resor.

Om jag inte drar i år så kommer jag defenetivt åka om 2-3 år då jag ska göra ett break i studerandet. Befinner mig just nu i St.anton och det är också rätt nice, 20 plus i skuggan idag och fotboll :D

Ses eventuellt i Bali då !

jo va jaa har hort sa ska sommarn i whistler va fckn A!
ar har sen januari och kommer stanna till minst juni, troligtvis augusti, eller nasta maj haha.., for a se om det stammer!
sa om det ar nan annan som kommer va i krokarna i sommar sa kan vi ju alltid chillaxa lite pa cittas eller dra en mtb-repa. yeah haha. vore bra kul!
saa, nan som kommer va har i sommar?

drop me a line!

jaag skaa också mot bali september å några månader frammååt..blir nog grymt! nån som vet vart man hittar billigaste flyget dit??

JAg och en van kommer till BAli om inte allt for lang tid. Flyger till Jakarta fran Kuala Lumpur pa fredag. Sen tar vi oss pa ngt satt till BAli,. Vi ar framst inne pa kitesurfning, men oppna for forslag. Nagon som har nagra tips eller ar pa Bali och ar sugen pa sallskap? Hor av er och ha det fint! Johan

Tjena, jag som var sa sugen pa en whister-sommartrad for efter vintersasongen
Ingen som har planer for 2008? =)
Ar iofs sugen pa bali ocksa, dock ar det val som papekats fel arstid.
SOmmaren -08 Whistler och hosten -08 bali.. nagon? =)

Tillbaka
Topp