Whitedot the redeemer/annan puderskida

Kgis

Ny medlem
Funderar på att införskaffa ett par lite fetare skidor inför kommande vinter och har fått upp ögonen för whitedot the redeemer som verkar riktigt schysst! Söker mig dock till den kunniga fr-panelen för ytterligare input om den här skidan/någon annan.

Har just nu ett par shoguns som jag älskar, men funderar på att skaffa något fetare för dagarna med mycket snö men som jag vill ska funka när det börjar bli uppkört och även lite hårdare. Pistegenskaper bryr jag mig inte mycket om.

Alltså, inga supermjuka skidor, radie runt 25-30 meter (typ), rocker, ~120 mm midja, bra flyt, ~185 cm långa,

Har förutom whitedot spanat in Rossignol S7 som också den verkar riktigt bra, vad tycker ni om den? Ang. längden tänker jag sikta upp mot 185-190 med tanke på att rockern tar bort en del längd och jag trivs bra med längden på mina shoguns som är 182 cm.

Väger in på 67-70 kg, 173 cm kort, åker 90% offpist & 10% pist. Ser mig själv som en duktig skidåkare, har åkt ungefär 3-5 veckor per år sen jag var 5 år (fyller 17 i vinter). Åkstilen beror mycket på humör för dagen och kan vara allt från att ladda på till att bara leka runt på små gupp och andra roliga saker. Blev kanske mycket info nu men hellre det än "hej jag vill ha ett par allroundskidor och är 178 cm lång".

Så, är det någon som har provat the redeemer/S7 eller har några andra liknande skidor att rekommendera eller bara vill få mig att ändra tankebanor är det fritt fram!

Jag testade de två dagar i Andermatt i vintras så klart ;)

Jag tyckte det var en sjuk trevlig och rolig skida med bra flyt, oki sväng i. Vet tyvärr inte om det motsvarar priset på 8800:- när det finns en hel del andra skidor med exakt samma egenskaper till billigare pris.

Sen så gillar jag ju deras design. Enkel och lite rolig. Körde ett par veckor på The Precher och den var riktigt välbyggd. Så det är förmodligen Redeemer oxå.

Andra banor? Jag skulle rekommendera att ta upp till Sälen eller Åre på skidtesten och testa skidor ;)

//Hasse

snej sa:
http://www.tetongravity.com/forums/showthread.php?t=185967

kollat denna?
Yes, tack ändå.

Hasse_Lindborg sa:
Jag testade de två dagar i Andermatt i vintras så klart ;)

Jag tyckte det var en sjuk trevlig och rolig skida med bra flyt, oki sväng i. Vet tyvärr inte om det motsvarar priset på 8800:- när det finns en hel del andra skidor med exakt samma egenskaper till billigare pris.

Sen så gillar jag ju deras design. Enkel och lite rolig. Körde ett par veckor på The Precher och den var riktigt välbyggd. Så det är förmodligen Redeemer oxå.

Andra banor? Jag skulle rekommendera att ta upp till Sälen eller Åre på skidtesten och testa skidor ;)

//Hasse
Jäklar vilket saftigt pris, vill såklart på skidtestarhelgerna men får väl se om det blir av.

Nä nu ska jag sova.

Min bror testade Redeemer lite kort förra året och det finns en sammanfattning i det här inlägget:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=59603

8800? Så mycket kostar den väl ändå inte. Riktpriset från tillverkaren var iaf förra året runt 400 pund om jag inte missminner mig. Långt från gratis, men inte blir det några 8800kr.

Bumpar den här lite, någon som vet var skidan går att få tag i? Har klickat runt på deras återförsäljares hemsidor men det verkar som att ingen har några skidor?

Gudrunnator sa:
Bumpar den här lite, någon som vet var skidan går att få tag i? Har klickat runt på deras återförsäljares hemsidor men det verkar som att ingen har några skidor?
Råå sport i Oslo. Om du vet vad du vill ha så kanske jag kan ordna ett ok pris åt dig :)

Gudrunnator sa:
Förutom Norge (vilka väl är distributör för sverige också vilket kanske förklarar idiotiska officiella priset) tror jag Falline i Chamonix verkar ha grejer.

PNyberg sa:
Gudrunnator sa:
Råå sport i Oslo. Om du vet vad du vill ha så kanske jag kan ordna ett ok pris åt dig :)
Gött, har inte bestämt mig än men jag skickar iväg ett meddelande om jag är sugen!

JL76 sa:
Gudrunnator sa:
Förutom Norge (vilka väl är distributör för sverige också vilket kanske förklarar idiotiska officiella priset) tror jag Falline i Chamonix verkar ha grejer.
Tror jag var inne där utan att hitta något, tyvärr.

Tillbaka
Topp