Windsurf

Hakman

Aktiv medlem
Windsurf
Nån mer än jag som kört igång w-surfsäsongen än eller? Sjukt seg prognos än så länge bara, ser det ut som, inget uppmot 8 m/s ens. Jag har kört ett par lättvindsfreestylesessions, och det är gött så länge det inte regnar. Men regnar gör det, och tydligen bara på helgerna? Hoppas på mycket sol och vind nu när sommarn verkar hålla på att komma. Kommer bli sjukt mycket freestyle i år asså, för det der inte ut att bli många prognoser på vågor här i västsverige i alla fall.

Hang loose

Windsurf
Ja har inte börjat på alvart än, men det kommer... ja å några tjejor ska till Öland om nån vecka å då ska det bli mycket av! här blåser det knappt nåt... :( men vädret är inte att klaga på ;)

hang lose

Windsurf
samma här. hade tänkte ge mig ut idag, men då är det ju självklart att vinden e borta. så jag väntar lite till.
Vad prognosen visar så verkar det bli en vindfattig vecka så får se hur lång tid det tar innan vinden kommer...

Windsurf
Gött e det. Jag har redan kört runt 8-10 sessions, och det är många trick som sitter säkert nu. Lär bli gött snart, när vinden ska komma lite på allvar. Men annars blir det bara ut och snurra segel. Sjukt gött i F-bay nuförtiden. Det kommer att bli mycket freestyle i sommar alltså...

Windsurf
Jäääävlar vilket tryck det var idag. Fiskebäck gick av totalt. Byigt, choppigt och brutalt. Idag kunde man verkligen ladda. Hoppas på mer sånt här alltså, så får det bli framåtar snart...

Windsurf
mm blåser rätt mkt ida..ska även göra det imon och på onsdag. Dock börja det åska å regna lite här nu iaf å det e lite segt.

Windsurf
kristina_juhlin sa:
nu har ja varit påhaga park å det va så grymt kul!! nästa helg är det ju värsta stora tävlingen där också!! åk å titta!
hej jag var också där och rockade det var grymt! var kristina med på teje lägret? kul med massa tjejer som seglar! kommer var på haga så mycket jag bara kan.. även apelviken! om ni ser en grön buss med motiv lakering kom och säg hej! hehe syns i stormen!

Windsurf
ab_rider77 sa:
kristina_juhlin sa:
nu har ja varit påhaga park å det va så grymt kul!! nästa helg är det ju värsta stora tävlingen där också!! åk å titta!
hej jag var också där och rockade det var grymt! var kristina med på teje lägret? kul med massa tjejer som seglar! kommer var på haga så mycket jag bara kan.. även apelviken! om ni ser en grön buss med motiv lakering kom och säg hej! hehe syns i stormen!
det bror på... när va du där?

Windsurf
det e 30 grader varmt i tylösand idag men det e typ 3-7 m/s :S skuklle tagit en lektion igår men de blåste för lite så vi sköt upp det

Windsurf
Det finns en enkel regel vad det gäller prognoser: tro aldrig på någon som är längre än 24 ifrån dagens datum. Kommer prognosen från tidningen eller tv-vädret ska man med närmare eftertanke inte tro på den över huvud taget. DMI och Windguru är det enda som funkar.

Ingen här som har kört freestyle vid den långgrunda stranden nära campingen i Stenungssund förresten? Ser sjukt bra ut vid SV-S och kanske V med.

Windsurf
nyss hemkommen från 2surf veckor på Öland (haga park) det har vart till och från med vind men mycket planing och solsveda blev det iaf :D

Windsurf
va precis nere en vecka i varberg nu, va väl bra vind en dag med lite vågor och så, resten av dagarna va kass. men de bär av ner igen nästa vecka så får hoppas på bättre vind där!

Windsurf
Det har ju börjat gå av nu runt om i landet, med prognoser några sekundmeter över 10 sträcket. Det kommer att bli mycket freestyle- och framåtladd snart känns det som.

Windsurf
Jag och mina polare skulle dit, men jag har blivit sjuk så de får åka utan mig... Annars hade det varit ballt att va med i freestyletävlingen. Det ska ju blåsa så den tävlingen lär ju gå av. Vågorna är det väl mer tveksamt med.

Windsurf
Shit vad kul med lite vindsurf folk !!! Inte ofta man hittar det ! Ingen som är sugen på att dra och vindsurfa ett par månader i vår ? Ha de fint Lotta

Windsurf
Jag vill åka nån stans i sommar i alla fall, Grekland eller Gran Canaria eller nåt i den stilen. Det hade varit så sjuukt bra att få köra lite seriös freestyle i bara badbrallor. Nej, sånt kan man inte tänka på när det finns skolor att gå i och härliga våtdräkter att surfa i, för att inte tala om hur mycket vind vi har här hemma...

Windsurf
Jo alltså det e ju lite speciellt måste jag säga. Jäkligt byigt och sådär men det duger !
Ska inte klaga jagf heller faktiskt. Själv då var kör du mest haga ?
Har också kört där lite granna dock inte i år tyvärr har inte haft nån möjlighet. Kul med lite tjere som vindsurfar tycker jag . Sköt om dej !

Lotta

Windsurf
Lottaliten sa:
Jo alltså det e ju lite speciellt måste jag säga. Jäkligt byigt och sådär men det duger !
Ska inte klaga jagf heller faktiskt. Själv då var kör du mest haga ?
Har också kört där lite granna dock inte i år tyvärr har inte haft nån möjlighet. Kul med lite tjere som vindsurfar tycker jag . Sköt om dej !

Lotta
nej tyvär kör jag inte på haga. haha jag kör på ett ställe som heter alnäs som ligger i ekoln... men jag har varit på haga å då va det fulla drag...
sköt om dih med. vem vet vi kanske ses..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp