Winter jam!

Winter jam!
Korkskruvarn sa:
jag tycker det är kul att jon olsson skyller på henrik om poängen, Jon har ju ingen stil. Harlaut har check på vad stil är, ingen ide att tjafsa med honom om det
Henrik har koll på vad stil är i ungas eller yngres ögon.

Gangsters ögon är kanske ett bättre ordval.

Senast redigerad av en moderator:
Winter jam!
R-Eriksson sa:
Personligen tycker jag att de var sjuuukt trist att inte Wester satte sina åk.
Han brukar inte landa i Winterjam, det känns som att han är bättre på lite större grejjer där han kan ladda ordentligt.

Jag tycker Tom borde ha fått minst 45p till, Casabon hade bättre stil än håtveit och borde ha vinnit tycker jag.

Winter jam!
Korkskruvarn sa:
Simonski sa:
fattar inte vad jon klagar över... han sätter 1 hopp lägger sig i dem andra.
dom enda grabsen han gör är japan och sunkiga saftys, klart som korvspad att han inte placerar sig högre
helt rätt
Fast om man kollar på reprisen till Jons första hopp ser man att han tar safety med ena handen och ghetto med andra, lär vara en sjukt svårt trick att dra dubbelcorken med dubbelgrab istället för mute som typ alla gör och som man har en arm fri och kan dra runt snurren med.

Senast ändrad:
Winter jam!
Tycker inte det här med förkvalade åkare känns så rättvist. Även om jag vet att de kan leverera så kan ju alla ha en dålig dag, problem med hoppet osv. ta typ Wester denna gång som kom sist i finalen, hade ju vart roligare om någon som kunde leverera för dagen fått den platsen istället...näe alla borde fått kvala

Winter jam!
Erik sa:
Korkskruvarn sa:
jag tycker det är kul att jon olsson skyller på henrik om poängen, Jon har ju ingen stil. Harlaut har check på vad stil är, ingen ide att tjafsa med honom om det

Så du tycker alltså att Jon har bättre stil än Henrik. Inte bara det, Jon går först och whinar på att fel personer kom in på finalen. Blir skitsur senare för att han "bara" fick 270 för en dub. Alla körde ju för fan dubs och det är inget som står ut med det. Phil Casabon körde med sjukaste stilen jag sett och tycker ja var värd att vinna.

Varför Jon failade på landningen på dom andra två hoppen skyller han på att han var så besviken på sina tidigare poäng.

Och NEJ, jag kommer nog aldrig att tycka att Jon har lika bra stil som Henrik.
Punkt slut

Winter jam!
Varför Jon failade på landningen på dom andra två hoppen skyller han på att han var så besviken på sina tidigare poäng

vad är det konstiga? Klart som fan att ens åkning försämras om man är sur och inte är lika stookad på omständigheterna som man var innan..

Winter jam!
Aldrig sett någon whina och dryga sig så mycket som jon gjorde idag, pinsamt..han är inte så bra som han tror..

Winter jam!
Korkskruvarn sa:
Erik sa:
Korkskruvarn sa:

Så du tycker alltså att Jon har bättre stil än Henrik.
Får jag fråga hur du gjorde den kopplingen?

Winter jam!
Oscar åkte ju bättre än sin brorsa :D

förreseten, hur gjorde de när Hakim hoppade? Var det en dubbelgångångare i publiken som han bytte med, för jag kunde inte se från där jag satt :)

Winter jam!
Tycker att hela upplägget för tävlingen var väldigt oklart. Är "King of style" bara tävlingens namn där det som vanligt är det mest tekniska och bäst utförda tricket som ska belönas med högst poäng eller är det en tävling där det är "bäst stil" som gäller och hur bedömmer man i så fall det..?

Tycker bedömningen genom hela tävlingen va minst sagt oklar, Inte minst i kvalet där det bästa av två åk räknas, 6 av 19 åkare går till final:

Vinnaren i kvalet gör en en dub 12 mute, får 254p
2 plats för dub cork 10 mute, får 249p
4 plats för en shifty cork 7, får 237p
7 plats för dub cork 10 mute, får 229 poäng
11 plats för stompad dub cork 12 mute, får 192 poäng

kan det se ut så här i resultatlistan så är det något i bedömningen som inte är som det ska..

hittade sedan detta på ns:
"Well, here´s what Stevje Sandlie (coach in Heming Adrenalin, the biggest norwegian freeski team, posted on his Facebook:

Changes made by the organizers of the event before the qualifications turned out to be crucial for the riders in this years King of Style. A sudden change of the competition format and the criterias the riders were judged by, was not communicated to the riders and had a major impact on the result lists. The riders stuck to the original premises and mean that it's obvious they were judged by the wrong criterias. The original plan for the qualifications was that technical difficulty, performance and style should be equally counting factors in two out of three jumps, and all the riders planed their runs according to this format. However, due to the fact that lack of training was effecting the situation in a big way, the format was changed after the qualifications had begun, to one single counting jump, were style was the only counting criteria."

Trots detta så kan inte samma trick som gav en 11e plats (och som enligt mig va bättre utfört) också räcka till att vinna kvalet och belönas 62poäng högre.

Big ups till Oscar Wester som enligt mig satte ett av kvällens cleanaste trick när han som föråkare stompade en egen variant på kangaroo.

Senast ändrad:
Winter jam!
tyckte det va ett dope event! men dom som hade hand om railsen var riktigt dryga!! jag tyckte casabon skulle vunnit jag! men andreas körde på bra med..

Winter jam!
Tycker winterjam verkade sanslöst lyckat, trotr snöproblem.. Det var ju fantastiskt mycket mer underhållande att se på än de föregående citytävlingarna, en bra variation mellan stil och dubbelcorks som båda belönades rätt!

Winter jam!
hyllengren sa:
Tycker winterjam verkade sanslöst lyckat, trotr snöproblem.. Det var ju fantastiskt mycket mer underhållande att se på än de föregående citytävlingarna, en bra variation mellan stil och dubbelcorks som båda belönades rätt!
du var då ett skämt om man får säga

Winter jam!
hyllengren sa:

Winter jam!
fan vad sämst det var att dom tog bort boxarna och stängde dom andra railsen efter tävlingen fast dom sa att dom var öppna nej railjamett var en riktig flopp

Winter jam!
tobski sa:
hyllengren sa:
nej, verkligen inte...

så du ser hellre 20 st dubbelcorks än lite variation, jag fattar inte?

eller var det bedömningen du tyckte var fel?

Winter jam!
Tycker Andreas va en värdig vinnare! Håller dock med om att Tom Wallisch höll ganska hög stil och sjukt mycket creds till Oscar Wester, helt GRYM uppvisning!

Winter jam!
tobski sa:
hyllengren sa:
haha den här tävlingen var ju sjukt mkt bättre än alla andra citytävlingar, jag blev positivt överraskad då man inte bara såg dubbel 10/12

det är ju inte så kul att se 14st åkare som alla slänger dubbel 10/12 med mute..

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp