www.boardtactics.com

filley

Ny medlem
www.boardtactics.com
Undrar om nån har handlat från www.boardtactics.com å om de e säkert å sånt skit.. nån som vet va frakten kostar?

www.boardtactics.com
Hej.
Har handlat på denna sida 3 ggr, exemplariskt! Inga problem överhuvudtaget. Frakten beror på vikten på dina grejor och kommer i ett mail innan du godkänner allting. Lycka till, det är en mycket bra sida... Prova att skriva om de kan sända med Parcel Force...

www.boardtactics.com
Moms och dyligt kan man slippa, jag har sluppit det två ggr, de två ggr som det har blivit sänt med PF. Och min uppfattning är att det blir avsevärt mycket billigare även om moms kommer på, speciellt nu när dollarn är så låg.
Forslund: vad har du köpt som har varit dyrt?

www.boardtactics.com

Jag har inte köpt något.. Har bara räknat på det! Jag tror alldeles säkert att man kan få slippa momsen, men om det skulle skita sig "tjänar" man på att handla i Sverige!

Jag räknar in leveranstid, probem om något går sönder osv..

www.boardtactics.com
Leveranstid om man skickar med PF är 4 dagar och då får man grejorna hemkörda till dörren. Många artiklar går att reklamera även i Sverige, Burton, Quicksilver osv. Kläder som man köper kan man alltid laga...
Jag ser verkligen inga problem med att köpa fran staterna. Med detta så menar jag inte att man inte skall vara försiktig och verkligen kolla frakt och dyligt. Det kan bli dyrt om man inte är uppmärksam.
Jag har köpt mycket Volcom från USA, detta är i USA inte ett så ovanligt märke som det är i Sverige så där finns verkligen pengar att hämta. Halva priset minst + en kollektion Volcom som sitter bättre och är roligare än Europakollektionen.
Det finns säkerligen varor som man inte tjänar så mycket pengar på, Forslund och jag skriver säkert om olika sorters produkter...

Tack för mig

www.boardtactics.com
Bara ett exempel..

Drake F60 från boardtactics för 178.95 dollar. Detta gånger dagens dollarkurs är 1313 kronor.. De skickar till sverige och posten lägger på en momsavgift på 25%. Detta blir 1641 kronor! Sedan kostar frakten cirka 300 kronor (uppskattning eftersom det inte står på sidan).

Det får jag iaf till 1941 kronor..
Jag kan gå runt hörnet och få dem 40 kronor billilgare och jag har dem i handen när jag går ut..

Jag kanske har räknat fel?

www.boardtactics.com
Nej, du har säker inte räknat fel. Dock tror jag inte att frakten blir så dyr... Men det är en annan 5:a.

Ett annat exempel.
Volcom The Boxer Raglan Hoodie, 49.95$ = 375:- + frakt ca 120:- + ca 25% moms (om man nu skulle råka ut för det), Totalt= 580:-. Detta är 60% av priset som du får betala för liknande vara i Sverige. Det beror som sagt på VAD man beställer....

www.boardtactics.com

Ja, du har nog rätt:)! Man måste ju jämföra priserna med de i sverige! Seb besluta sig för om man vill vänta den tid det tar eller om man vill ha varorna direkt..

Nu vet inte jag vad det är för något som du räknar på:)

www.boardtactics.com
Det jag räknar på var en Volcomtröja... Frakten behöver inte ta hur länge som helst. 2 av 3 ggr har det tagit 4 dagar från USA. 1 av 3 tog det 12 dagar. Detta beror som sagt på hur det skickas.... Jag tycker dock inte att det är ett alternativ man skall räkna bort, det finns alltför många fördelar... Är allt sagt?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp