www.sport-bittl.de, någon som vet om sidan?

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
http://www.sport-bittl.de är ju tydligen en webbshop från Tyskland om jag har förstått rätt. Är ute efter ett par Salomon rocker 2 med bindning, enligt hemsidan kostar enbart skidorna 699 euro MEN den kostar 519 euro med den billigaste bindningen. Det låter lite väl bra för att va sant, la till skidorna och bindning i kassan och slutsumman blev 519 euro.
Är det någon som har någon erfarenhet av denna hemsida? För priset är ju som sagt för bra för att vara sant när enbart skidorna kostar 699 euro och bindningen 170 euro

Länk paketpriset: http://www.sport-bittl.de/Skisport/Ski-Freeski/SALOMON-Rocker-2-11-12::9082.html?setchange=del

Sport Bittl är en ganska stor lokal sportaffär här i münchen, kände inte till att de hade webförsäljning men sidan ser def ut att tillhöra dem så det är legit.

det är samma med många skidor hos sport-conrad. det blir billigare att köpa skidor med bindningar än bara skidor!

bara att tacka å ta emot!

Den här butiken kör nog på samma variant som sport-conrad. Mina R2 kostar 699 euro utan bindning men med STH16 Driver i ett 2-komp set så kostade det 649 euro istället.

Men köp en ordentlig bindning istället. Den billigaste verkar inte vara det optimala valet, trots priset. :)

Tja!

Om man köper ett paket från den här sidan. ska man låta dom montera bindningen eller ska jag överlåta det till någon kunnig butik här hemma? Efter att ha läst en del om sport-conrad och deras monteringar är jag lite tveksam...

/Christoffer

låt dem montera, om något blir fel är det bara deras fel. Annars sitter du i limbo mellan leverantören och dom som monterat bindningen om vems fel det är ifall det skulle skita sig.

Liknande trådar

D
Svar
583
Besök
193 K
Tillbaka
Topp