xscream 8 el 10

xscream 8 el 10
10 har nåra småsaker extra än 8 å därför så är den nån tusenlapp lr så dyrare än 8. vet int om d är så stor skillnad egentligen. har bara testat ena. kanske wobblar den ena lite mindre än den andra men d är ju bara en gissning.....

xscream 8 el 10
Hörddu BJ.. att jämföra Scream 8 och 10 är som att jämföra Babben Larsson och Britney Spears. 8:an är mycket mjuk och inte så vridstyv medan 10:an är relativt mjuk den också men har en helt annan vridstyvhet och respons i sig. Skillnaden är stor.. mycket stor. Testa. Modellbetäckningarna 7, 8 osv. anger inte något speciellt men lägre nummer är mjukare och mer förlåtande skidor för mindre avancerade åkare och kostar mindre än de modeller med högre nummer. BJ, BJ för fasen...

xscream 8 el 10
Håller med...allt som inte är top of the line-saker kan man ju stoppa till vänster i källaren. Är man en riktig skidåkare bör man ju inte ens köpa x-scream series, eftersom den är på tok för mjuk för riktig hesa (high extreme super extra advanced) åkning, d v s när det går....fort. Glöm scream 8!

xscream 8 el 10
Till lille Blixt vill jag säga att det är trevligt att han tycker om att åka fort.

Nu var det väl inte det som Gurret ville veta egentligen utan snarare vad skillnaden är

Själv har jag ett par X-scream 8 L187 (felköp för min vikt 90kg) och ett par X-scream series L195.

Bägge är trevliga allround-skidor men som Banditen påpekade så skiljer de i styvhet.

Med min vikt så blir 8:orna för klena om det blir hårt underlag.
Men i mjukt underlag så är de trevliga, 8:orna är lite kvickare än mina series.

Series klarar hårdare underlag och är mycket fartstabila. Smörig och uppkörd snö är inget problem alls.

Ingen av skidorna är väl en perfekt pistskida men framför allt Series är en mycket bra allroundskida.

Sedan finns ju ett mellanalternativ i Xscream 9 också.

Svårt att råda mera, skidköp är så personligt. Vikt, längd, åkstil, vana etc allt spelar in. Gå in i en bra butik och diskutera och om du har chansen provkör.

MVH /Bus

xscream 8 el 10
som genomgående tema kan man väl säga att i salomons serier är de spom följer, högre siffra betyder styvare skida...ganska enkelt när man väl har fattat de..

Tillbaka
Topp