Xtravel Freeride camp Riksgränsen

Roofboy

Ny medlem
Hallå där! Ska upp i maj på freeride camp med xtravel. Är det någon som oxå ska åka dit då? Undrar även om de är någon som åkt med dom innan och vad kan man förvänta sig för åkning ?

// ROFFE

Jag var med på det campet för två år sedan. Vad det blir för åkning beror helt på vilka andra åkare som är med och vilken nivå dom ligger på då åkningen anpassas efter gruppen. Då jag var där var alla på ungefär samma nivå och det var bra ös på åkningen, förmodligen dom bästa dagarna på säsongen!

Okej! det låter riktigt nice! har inte varit i gränsen innan så de kommer ju bli en upplevelse bara hoppas de blir lite kallt med så snön blir go =)

Var med förra året och tänkte först åkt i år också, men fick förhinder.
Väldigt bra koncept. Varierad åkning,,, rolig åkning men något korta åk,,,, (med den fallhöjden så..)

Det här campet verkar som en trevlig grej.

Hur bra åkare förväntas man vara? Försökte läsa på hemsidan men fick inte nån info riktigt. Ska man vara så bra att man funderar på att vara med i NM (typ - har ingen aning om nivån där...)?

Finns det flera grupper med olika nivå eller är det bara en?

Jag har varit med och arrangerat campet sedan starten. Är jag själv (wille lindberg) och per Jonsson som är guiderna så vi brukar köra två grupper och dela in efter nivå så åkningen i grupperna blir jämn.

Hur som helst är campets tanke att alla som är med ska utvecklas från sin egen nivå under dagarna Man behöver inte vara på någon expert nivå. Vi kollar av vad allas mål för dagarna och försöker puscha er i rätt riktning efter det.

Vi shreddar runt i systemet och har sjukt kul. Allt från bara att åka skidor med bra flyt till hoppa klippor i linjer och framför allt lära sig reka linjer.

Fråga gärna om det är något mer ni undrar!

/ Wille

Bokat! Ser fram emot en grym avslutning på säsongen! Säg till om det är nån annan som flyger med SAS på fredagen och tisdagen!

Tillbaka
Topp