Yet another "Inlines - vad ska jag köpa!?" :D

helpfulguy

Ny medlem
Tjena, hoppas det finns någon som kan hjälpa en vilsen själ! =D

Åkte lite inlines när jag var yngre och det var as najs!
Jag vill köpa nya, prova lite, tror jag kommer digga det fortf! Men vilken djungel att välja!?

Jag ska åka i stan (gbg), som ett roligt transportmedel.
-Jag kommer inte tricksa mer än att hoppa upp och ner för trottoarkanter och liknande
-Gillar manövrerbarhet
-Vill ha grymt rull
-Vill inte fastna i trottoarskarvar och grenar
-Jag väger ~75 och det gör inget om hjulen slits lite fort

Frågor:

1)
Vad heter den typ av inlines jag vill ha?

2)
Några konkreta tips på utrustning? Måste prova dom, så dom måste finnas i gbg att prova, även om jag köper på nätet.

3)
Vad ska jag ha för hjulstorlek/hårdhet/kullager etc? Abec = ju högre desto bättre rull

Tack på förhand!!

Tjenare!

Helt ärligt så tror jag att din typ av inlines som du verkar vilja ha finns på stadium ^^ då kan du även prova dig lite fram känna vilken hjulstorlek som verkar rätt osv. Om det är så att du känner att du vill ha mindre hjul tex så finns det att köpa på internet
http://k2skates.com/inline-skates?gender=mens&use=fitness

Denna tror jag att det var jag köpte ifrån förr o de funka skit bra^^
https://www.skatepro.dk/m22.htm

Det är svårt att säga vilken typ av inlines det är som du vill ha då du måste känna att det är rätt för dig.
Tar du ett par med 100mm hjul kör man i princip bara rakt fram men fort som fan o de blir grymt hjul med bra kullager, tror det bara heter marathon grillor eller något i den stilen.
Ett par i runt 76-88mm är nog standarden som de flesta har tror jag.

Hårdheten minns jag faktiskt inte riktigt hur det var med. Hur hårda mina hjul e vet jag inte då där det stod är helt bortslippat haha ^^.
Jag har några grillor som har kullagger som heter ILQ-9 de glider man fram jävligt snabbt fram på. Har aldrig kört med några ABEC faktiskt så vågar inte uttala mig om hur de är.

Har du ngn mer fråga e de bara fråga på så ska jag försöka svara
Lycka till!

Tillbaka
Topp