Pillard
Aktiv medlem
Ytterligare en skidresa förstörd pga mina knän. Vad göra? (nu med video)
Men om du bara är ur snön en väldigt begränsad tid behöver du ju få så mycket sväng som möjligt under den tiden. Då tar ju skärande sväng alldeles för lång tid tänker jag.Always-Sunny sa:Absolut, så är det ju! Tyvärr så är det ju dock inte alltid puderPillard sa:Tänk också på att det är en jäkla skillnad mellan att vrida runt en skida nere i snön och att vrida runt en skida som man först tagit upp ur snön (vilket ju är grunden i att "pumpa puder" fortfarande)Always-Sunny sa:Jag är väldigt långt ifrån expert så jag har ingen ambition att berätta vad som är "rätt" utan talar bara från egen erfarenhet. När jag själv började köra op svängde jag mycket genom att vrida runt skidan i snön, vilket blev väldigt jobbigt och delvis okontrollerat. När jag sedan fick till skärande sväng blev allt mycket lättare och roligareSå jag STRÄVAR oftast mot en skärande sväng som grund men det finns ju givetvis lägen där det inte funkar eller är lämpligt, som Pillard nämner.
Prova dig fram å lycka till!Men jag tycker som sagt att jag får mer kontroll med en skärande sväng snarare än att vrida dem i svängväxlingen
Men framförallt tror jag att det här kan påverka knäna å det grövsta. Försöker du "bända" runt skidorna nere i snön lär det verkligen ta på knäna...