Yxbacken bestulna på snökanoner och hyrskidor

Carl_R

Ny medlem
"All skidutrustning och tre stora snökanoner stals under natten till måndagen vid Yxbacken. Även ett antal mindre snökanoner är stulna. Minst 2,5 miljoner kronor beräknas utrustningen vara värd."

http://www.nt.se/nyheter/default.aspx?articleid=6736343

Jag kan inte tänka mig annat än att prylarna är på väg långt härifrån, men det kan ju vara värt att lägga på minnet iaf ifall nåt skulle dyka upp till salu i höst.

De är ju sjukt.. Hur lyckas dom sno så mycket grejor? Det finns ju liksom en väg ditt så man är ju körd om nån ser en.. Fattar inte hur de gick till...

Lånar tråden lite.

Har ett par snökanoner här som är till salu, och även ett parti hyrskidor. Hade tänk mig 2,5 miljoner kronor för det, men pris kan diskuteras vid snabb affär. Perfekt för dig som tänkt starta en skidanläggning!
Behöver du pistmaskin, sittlift eller andra skidanläggningstillbehör kan mina polare fixa det:
hipp_hipp.jpg

Haha, om man tar snökanoner måste man ju fort köra utomlands...
Man måste ju ha nån fet lastbil för att få med allt det där...
Man undrar ju hur ma bara kommer på själva idén... :)

"Ungefär 600 par skidor med komplett utrustning med stavar, hjälmar och pjäxor är också stulna."
"Snöskotrarna stod inlåsta och där har inbrottstjuvarna försökt ta sig in men inte lyckats."

+ flera snökanoner.

En jääävla stor lastbil lär det vart, eller fler små. Lustigt att ingen sett nått. Tråkigt att nått sånt här ska hända bara.

jävligt klantigt att ha så pass mycket utrustning som är värt så mycket pengar, inlåst helt obevakat om nätterna. känns ju som att det var en tidsfråga innan nån skulle sno skiten.. förr eller senare händer det ju tyvärr.

simonthyrb sa:
jävligt klantigt att ha så pass mycket utrustning som är värt så mycket pengar, inlåst helt obevakat om nätterna. känns ju som att det var en tidsfråga innan nån skulle sno skiten.. förr eller senare händer det ju tyvärr.
Fast vilka skidanläggningar låser in snökanoner?

linder sa:
simonthyrb sa:
Fast vilka skidanläggningar låser in snökanoner?
förmodligen inte särskilt många, men just det att allt är obevakat på nätterna och när dom inte har öppet är ju inte så smart när man har utrustning för ett antal hundra tusen där.. kanske blir en tankeställare iaf, i fortsättningen kanske dom låser in kanonerna också. OCH sätter larm på stället.

Nojlas sa:
Lånar tråden lite.

Har ett par snökanoner här som är till salu, och även ett parti hyrskidor. Hade tänk mig 2,5 miljoner kronor för det, men pris kan diskuteras vid snabb affär. Perfekt för dig som tänkt starta en skidanläggning!
Behöver du pistmaskin, sittlift eller andra skidanläggningstillbehör kan mina polare fixa det:
http://1.bp.blogspot.com/_OF9HBdQ9lFE/TR91xjDzUUI/AAAAAAAAAOg/958uYlrjViQ/s1600/hipp_hipp.jpg
Noljas, har du kvitto? Annars ger jag 2 millar för allt. Och sen vill jag ha en slipmaskin på köpet också.
Mr.Burns+of+Japan.gif

Senast ändrad:
Nojlas sa:
Lånar tråden lite.

http://1.bp.blogspot.com/_OF9HBdQ9lFE/TR91xjDzUUI/AAAAAAAAAOg/958uYlrjViQ/s1600/hipp_hipp.jpg
Sugen på en snömaskin. Vad blir det?
Tänkte göra en skidbacke i trädgården det vore fett :)

Men seriöst hur kan man få med
Sig allt det. Måste ju vara någon stor liga, säkert påväg till Tyskland för att kränga sakerna.
Borde tas upp på efterlyst.
Och vart ligger yxbacken? :p

Solklart beställningsjobb från Baltikum, finns några småanläggningar där,, Maffian styr det mesta där, tyvärr sant,,

Tillbaka
Topp