Zermatt 09/10

• Trådstartare Trådstartare bo
  • Start datum Start datum

bo

Medlem
Zermatt 09/10
Tjena! Är det nåt folk som ska till Zermatt i vinter? Sitter nämligen själv o funderar på o dra dit. Har ordnat boende för hela vintern förutom två veckor över jul o påsk då lägenheten redan va uthyrd. Kan det kanske vara någon som har en madrass ledig under denna tid. Kan erbjuda plats i min lägenhet under övrig tid om det är intressant.

Sen kan det va kul o höra om det är några som ska ner överhuvudtaget..så fyll på!

Zermatt 09/10
Tjena!
Jag blir där uppei vinter! Dock inte sa mycket boende att erbjuda.

Snöade idag i Zermatt enligt Erik pa Paperla... :) Det var fasiken pa tiden, hade ju 20 grader varmt förra helgen!!!

Zermatt 09/10
joda ska enr till zermatt för fjärde året irad jag o min lillebror har tyvärr ingen plats vid nyår då kommer polare men zermatt är riktigt bra

ses säkert där nere tjoo

Zermatt 09/10
Tja! japp blir zermatt i vinter. sjukt pepp! har inte åkt nå skior där än men bergen verkar helt klart lovande! =) var där för nån vecka sen o styrde jobb me boende men kan alltså inte erbjuda nån sängplats tyvärr....

synes!

Zermatt 09/10
Ni som har varit där tidigare...hur ser det ut med att åka ner och få ett deltidsjobb på plats? Inom vad som helst. Bara så man får in några slantar men för den skull inte sabbar åkningen? Är det svårt att få tag på?

Zermatt 09/10
JA det är ganska svårt jag lyckades förra säsongen jobbade knappt nåt bara till hyran egentligen o hade den fetaste säsongen man kan tänka sig, men känner man inga arbetsgivare så brukar de vara snåla med deltidsjobb.

Zermatt 09/10
Jag funderar starkt på att göra en säsong i Zer... Men vte egentligen ingenting om stället! HUr finns det med jobb o boende o så när måste man komme ner? och är det mer skidåkning eller festställe? Gjorde förra säsongen på ort där det mest va fess och ingen som åkte och vill hellre till ett ställe där åkningen är i fokus..! HUr är offpist och park???

Zermatt 09/10
Zermatt är helt klart mer skidåkning än fest, många är riktigt taggade på att hitta feta spots men park då drar man över på cervinia sidan o jibbar, parken har sugit stenhårt på schweiziska sidan i några år nu.
Finns rätt mkt jobb men boendet brukar vara lite svårt om du inte har ett jobb men oftas är jobb=boendde
Men inte så att byn är död men snöar det då festar du inte, =)

Zermatt 09/10
Mycket folk nere? Flyger ner imorgon och hoppas på att kunna få ett jobb och boende! Hade varit kul att träffa lite folk och hitta på något :)

Tillbaka
Topp